Noul BMW Seria 3 G20, primele poze cu a saptea generatie a sedanului sport

BMW a dezvaluit primele poze oficiale si informatii cu noul BMW Seria 3 G20, a saptea generatie a sedanului sport, care va ajunge pe piata dupa 9 martie 2019.

Noul model va fi produs in uzina BMW din Munchen, in uzina Tiexi din Shenyang - detinuta de joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA) - si la nou construita uzina BMW din San Luis Potosi, in Mexic.

BMW Seria 3 G20 este mai lung cu 85 de milimetri fata de predecesorul sau (la 4.709 mm), mai lat cu 16 milimetri (1.827 mm) si mai inalt cu doar 1 mm (1.442 milimetri). Totodata, ampatamentul mai lung cu 41 de milimetri (2.851 mm) si ecartamentele extinse (fata: +43 mm, spate: 21 mm) au influenta directa asupra agilitatii automobilului.

Noul BMW Seria 3 Sedan cantareste mai putin cu pana la 55 de kilograme fata de modelul anterior corespunzator, in functie de varianta de model si echipare si are un centru de greutate coborat si o distributie 50:50 a maselor, in timp ce rigiditatea structurii caroseriei si a prinderilor suspensiei a fost marita semnificativ. Aerodinamica optimizata reduce coeficientul aerodinamic al automobilului la 0,23 (BMW 320d).

Grila BMW larga si farurile care pornesc din aceasta sunt tema dominanta a partii frontale a masinii. Divizarea familiara este accentuata de o prelungire a barei fata care se ridica in conturul farului. Farurile LED integrale sunt echipare standard, in timp ce farurile LED cu functii extinse si farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pentru faza lunga adaptiva (cu raza de actiune de aproximativ 530 de metri) sunt disponibile ca optiune. Atat proiectoarele de ceata LED fata, cat si Air Curtains sunt integrate in prizele de aer exterioare, care iau forma unui T orizontal la automobilele cu specificatie standard si modelele Sport Line / Luxury Line.

Citeste si:
Peugeot 3008 primește un look nou și versiuni plug-in hybrid
Peugeot 3008 primește un look...

Noul limbaj de design al marcii aduce si un aranjament clar al suprafetelor din interiorul noului BMW Seria 3 Sedan. Acest lucru accentueaza perceptia de spatiu interior si, impreuna cu orientarea cockpitului catre conducator, imbunatateste concentrarea lor catre sosea. Noua grupare a monitoarelor de la Control Display si panoul de instrumente, consola centrala inalta si designul coordonat al luminilor, panoului de instrumente modern si decoratiunilor panourilor usilor creeaza un sentiment general de spatiu si aura sportiva.

Comenzile sunt grupate in zone functionale bine delimitate. In centrul panoului de instrumente, afisajele si butoanele pentru aer conditionat si fantele de ventilatie formeaza o unitate clar desenata, in timp ce functiile de lumini sunt operate de pe un panou de butoane din stanga volanului. Butonul Start/Stop pentru motor este pozitionat acum pe panoul de comanda nou proiectat de pe consola centrala, unde maneta schimbatorului de viteze se afla alaturi de controlerul iDrive si butoanele pentru comutatorul Driving Experience Control, frana de parcare electromecanica si butonul pentru functia Auto Hold.

Motorizari 2019 BMW Seria 3

Cinci motoare vor fi disponibile inca de la inceperea vanzarii noului BMW Seria 3 Sedan. Portofoliul cuprinde doua motoare pe benzina, cu patru cilindri, care dezvolta 135 kW/184 CP la BMW 320i, respectiv 190 kW/258 CP la BMW 330i, dar si doua propulsoare diesel ce ofera 110 kW/150 CP la BMW 318d si 140 kW/190 CP la BMW 320d. Un motor diesel cu sase cilindri dispusi in linie, care dezvolta 195 kW/265 CP, echipeaza BMW 330d.

Disponibila de la lansare este tractiunea integrala inteligenta la BMW 320d xDrive. O premiera este si faptul ca ambele versiuni diesel de patru cilindri vin cu un sistem cu doua turbocompresoare pentru a asigura un plus de eficienta. Toate variantele de model indeplinesc standardele de emisii Euro 6d-TEMP.

Citeste si:
Noua generatie BMW Seria 3, preturi pentru Romania: de la 39.000 euro
Noua generatie BMW Seria 3...

Premiera - amortizoare cu raspuns variabil in functie de cursa suspensiei

Suspensia si sistemul de amortizoare nou dezvoltate contribuie la comportamentul echilibrat al noului BMW Seria 3 Sedan. Amortizoarele cu raspuns variabil, devin tot mai rigide o data cu cresterea cursei suspensiei. Astfel se asigura un nivel crescut de confort la trecerea peste denivelari, dar si un comportament sportiv in viraje.

Noul BMW Seria 3 Sedan beneficiaza acest sistem de amortizoare atat pentru suspensia standard, cat si pentru suspensia M Sport optionala.

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri