Taxa variaza intre 500 lei pentru masinile Euro 4 si ajunge la 1.900 pentru masinile non-euro.
Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat joi proiectul taxei Oxigen, care va intra astfel in vigoare incepand din 1 ianuarie 2020.
Comparativ cu proiectul anuntat anterior, consilierii Primariei Capitalei au adoptat cateva amendamente suplimentare, care se refera inclusiv la interzicerea completa a circulatiei masinilor vechi in oras. Iata principalele caracteristici ale taxei Oxigen:
Taxa pe Oxigen de la 1 ianuarie 2020
Toate masinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 si Euro 3 vor plati taxa Oxigen pentru a putea circula in continuare in Bucuresti.
Masinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 si Euro 2 nu mai au voie sa circule in centrul orasului, in perimetrul Zonei de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), chiar daca platesc taxa Oxigen pentru a circula in restul orasului.
Citeste si:
Zona ZACA in care accesul masinilor non-Euro, Euro 1 si Euro 2 va fi interzis este delimitata de P-ta Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - sos. Stefan cel Mare str. Polona - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Sincai - str. Lanariei - Calea Serban Voda - bd. Marasesti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertatii - Calea 13 Septembrie sos.Pandurilor - sos. Cotroceni - spl. Independentei - str. Stirbei Voda - str. Berzei - str. Buzesti - P-ta Victoriei.
Zona va fi semnalizata prin indicatoare, iar restrictionarea traficului in centrul Capitalei se va aplica doar in zilele de luni pana vineri in intervalul 07:00 - 22:00.
Taxa pe Oxigen de la 1 ianuarie 2021
Toate masinile cu norma de poluare Euro 4 vor plati de asemenea taxa Oxigen pentru a putea circula in Bucuresti. Proiectul initial prevedea ca regula pentru masinile Euro 4 sa se aplice de asemenea din 1 ianuarie 2020.
Citeste si:
Cititi continuarea articolului pe Automarket.ro.
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: