Finantarea acordata de AFM prin Programul Remat a avut rolul de a contribui la incurajarea achizitiei de autoturisme noi din ce in ce mai performante din punct de vedere al impactului asupra mediului.
Se tot vorbeste de o criza in industria auto. Dealerii de masini nu mai previzioneaza cresteri in 2020 si raman optimisti estimand o stagnare.
"Estimam o stagnare a pietei auto anul viitor. Va fi foarte important sa stim daca va mai exista Programul Rabla. El a fost pe 3 ani de zile. Fara el ar scadea piata cu aproximativ 10%. Au fost aproape 30.000 de masini vandute prin Programul Remat anul acesta", a declarat, pentru wall-street.ro, Cosmin Bugheanu directorul comercial Peugeot, marca din portofoliul importatorului Trust Motors.
Anul acesta, Peugeot a vandut in Romania aproape 5.000 de masini, in timp ce livrarile Trust Motors, care includ si marcile Citroen si DS, au depasit 8.000 de unitati.
Citeste si:
"Am avut o crestere de peste 30% in 2019 versus anul trecut, peste media pietei", a mai spus directorul comercial al Peugeot.
Piata auto in 2019
Piata auto din Romania va depasi 200.000 de unitati anul acesta. Dupa primele 11 luni ale anului, piata auto (autoturisme si vehicule comerciale) a crescut cu 8,2% la 185.418 masini. Din acestea, 160.142 de unitati sunt autoturisme si 25.276 de unitati sunt vehicule comerciale.
Potrivit APIA, cererea de autoturisme noi in primele 11 luni a crescut cu peste 10%, in timp ce pentru vehicule comerciale a scazut cu 3,3%.
Spre deosebire de multe alte State Membre UE, Romania inregistreaza o crestere consistenta a pietei in ultimele 12 luni (scaderile din martie si noiembrie fiind, probabil, un efect al evolutiei programului “Rabla”). Dupa volumele de masini noi, Romania se situeaza pe pozitia 14 in UE.
Citeste si:
Sursa foto: CC7 / Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: