In Romania, inca mai exista statii de incarcare pentru masini electrice gratuite sau cu un tarif mic. Dar peste 2-3 ani acest avantaj ar putea sa dispara.

De ce trec companiile la tarifarea incarcarii masinilor electrice? Motivul nu ar fi neaparat consumul de curent, cat imposibilitatea utilizarii statiei de catre mai multi soferi, intrucat au fost persoane care lasau masina parcata in statie peste noapte.

Au fost si cazuri in care soferii unor companii de ridesharing incarcau de mai multe ori pe zi, devenind un business posibilitatea de a alimenta masina gratuit.

Ingeniozitatea unor romani a mers si mai departe. Au cumparat masini electrice second-hand din Europa de Vest (Nissan Leaf - 9.000 euro) si folosind cabluri comandate in China furnizau curent electric locuintei.

Dupa astfel de situatii nu trebuie sa ne miram ca statiile de incarcare masini electrice din Romania nu mai sunt gratuite.

Citeste si:
Pe 3 martie, Dacia prezinta modelul electric la Geneva
Dacia prezinta modelul...

MOL Romania a luat decizia ca, incepand din 15 ianuarie, sa perceapa o taxa fixa pentru incarcare normala (22 kW) sau rapida (50 kW). Am vazut pe PlugShare mai multe comentarii si poze care aratau aceeasi masina Renault Zoe lasata peste noapte in benzinaria MOL Timpuri Noi.

Cea mai mare retea de statii de incarcare pentru masini electrice din Romania, montate de Renovatio in parcarile Kaufland, inca este gratuita daca incarcam o singura data pe zi. Daca trebuie sa incarcam de doua ori pe zi, tarifele sunt de 1,45 lei/incarcare AC sau 1,95 lei/incarcare DC.

Companiile care percep o taxa la statiile de incarcare pentru masini electrice vor afisa un tarif per unitate, care poate fi considerat pretul pe kWh.

In Romania, tariful mediu pentru 1 kWh este 0,5 lei. Este cel mai mic pret pe care il putem plati pentru a incarca o masina electrica. Daca mergem la o statie de incarcare cu plata din Bucuresti, preturile ajung la 1 leu/kWh, 1,25 lei/kWh, 1,45 lei/kWh sau chiar 1,95 lei/kWh.

Citeste si:
Draxlmaier vrea o fabrica de baterii pentru masini electrice in...
Draxlmaier vrea o fabrica de...

Cat costa incarcarea unei masini electrice

Pentru a afla cat ne costa un drum Bucuresti - Brasov cu o masina electrica facem un calcul. Luam ca exemplu o masina cu o baterie de 32 kWh (Volkswagen e-Golf), care ne ofera o autonomie de 230 km (WLTP).

Daca incarcam acasa, pretul va fi 0,5 lei x 32 kWh = 16 lei. Daca incarcam in oras la un pret de 1 leu, cei 32 kWh vor costa 32 lei, iar daca folosim o statie rapida (DC 50KW) vom plati 62 lei.

Cu 62 de lei poti alimenta o masina clasica cu 10-11 litri de carburant. In afara orasului, aceasta va consuma in jur de 6 litri/100 de km la o viteza de 100 km/h. Asadar, o incarcare la un pret apropiat de 2 lei/kWh aduce unei masini electrice acelasi cost pe care il avem cu o masina pe combustibil.

Citeste si:
O solutie pentru posesorii de masini electrice care stau la bloc
Un antreprenor a gasit...

Unde putem incarca o masina electrica in Bucuresti

In primul rand la Kaufland, aici gasim cele mai multe puncte de incarcare. Ar mai fi Lidl Baneasa, Mega Image Dristor, Mega Image Pantelimon, MOL, Rompetrol, Romstal, Enel, E.ON si altii.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Companii vin in vizita in Norvegia pentru a studia un viitor fara benzinarii
Setari Cookie-uri