Romanii care stau la bloc si isi doresc o masina electrica au acum o alternativa de incarcare prin statiile pentru spatii comune pe care le pot folosi impreuna cu vecinii. Investitia pentru o astfel de statie de incarcare este intre 700 si 1.200 de euro.

"Vrem sa aducem statii cu management pe care sa le poti utiliza impreuna cu vecinii de cartier sau pe strada. Statia poate fi instalata la parterul unei cladiri sau in subsol. Daca sunt mai multe persoane care vor sa incarce, acestea primesc un cod unic pentru a afla cat a consumat fiecare. In loc sa plateasca fiecare persoana cate 700-800 de euro pentru a avea propria statie, mai bine costul se imparte la toti cei care o folosesc", a declarat pentru wall-street.ro Dan Tudose, directorul general al e-acumulatori.ro.

Costul unei statii de incarcare locala este intre 700 euro si 1.200 euro, cu tot cu montaj. Statiile incarca de la 3 kW la 22 kW.

"In strainatate se practica deja acest sistem de management local. In fiecare zi poate sa isi incarce cate o persoana, iar la final de luna plateste fiecare cat a consumat. Sunt dedicate asociatiilor de bloc, spatiilor comune, firmelor", a mai spus Dan Tudose.

Retail jobs

Cititi si Volkswagen si E.ON au dezvoltat o statie de incarcare ultra-rapida pentru masini electrice

Statiile de sharing au o aplicatie pentru smartphone, care functioneaza prin wi-fi si bluetooth. Exista si o varianta pentru plata cu cardul, dar este mai scumpa.

"Aceste statii de incarcare pentru sharing au avantajul ca pot inlocui necesitatea mai multor statii si nu trebuie sa schimbi tablourile sau contoarele. Mai bine ai o singura statie si o imparti cu alti utilizatori", a adaugat antreprenorul.

E-acumulatori.ro a adus in portofoliu statiile de incarcare fixe pentru masini electrice in 2018, brandurile Ratio din Olanda si Rolec din Marea Britanie. Anul trecut, a adus si statiile portabile NRGkick. Statiile de incarcare portabile pot fi conectate direct in panoul electric cu o priza trifazata. Acestea pot fi luate in masina si folosite la destinatie, daca exista monofazat (3,7kW - 7,4kW) sau trifazat (11kW - 22kW).

Citeste si:
Cum arata piata masinilor electrice in Romania si cum sa iti...
Cum arata piata masinilor...

Pe curent alternativ masinile se pot incarca intre 3,7 si 44 kW, in functie de puterea disponibila si de statii. Statiile portabile vin cu o priza standard trifzat pentru panoul electric, care poate primi un adaptor pentru a intra intr-o priza Schuko. Statia portabila poate avea reglata puterea si dintr-o aplicatie instalata in telefon.

Vanzarile de statii de incarcare pentru masini electrice sunt in crestere. In total, compania a vandut anul trecut pana la 30 de unitati. Clientii sunt persoane juridice consumatori finali si firme care integreaza pentru dezvoltatori imobiliari.

Cititi si Cinci masini electrice care costa pana in 16.000 euro prin Rabla Plus

Dan Tudose mai spune ca majoritatea cumparatorilor au masini hibride plug-in si de aceea sunt interesati de statii de incarcare monofazata. "Romanii se uita intai la vehiculele plug-in hibrid si dupa aceea la electrice. Sunt multe masini in piata care permit incarcare monofazata. Romanii cauta mai mult statii monofazate, desi sunt cu cel mult 20% mai scumpe decat cele trifazate", a adaugat managerul.

Citeste si:
Peste 75% dintre europeni declară că ar plăti mai mult pentru a...
Peste 75% dintre europeni...

Importatorul de produse electrice a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de doua milioane de euro, din care 20%-25% sunt produse electrice generice: prize, acumulatori, intrerupatoare, baterii. Anual, vanzarile online cresc cu 15-20%.

Business-ul lansat in 2002 pentru importul de acumulatori camere foto si video a trecut treptat spre comercializarea de incarcatoare, baterii auto, baterii industriale, ups-uri, sisteme mai complexe, fotovoltaice.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri