Accesarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus poate fi făcută exclusiv cu dosare electronice, transmise online

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus pot fi accesate exclusiv online, fiind acceptate în format electronic toate documentele necesare, ca urmare a stării de urgență decretată la nivel național.

Obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde mașina a fost casată.

De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției.

”Am simplificat totul, în așa fel încât românii să își poată cumpăra o mașină nouă de acasă, din fața calculatorului. Dosarele pot fi realizate integral cu documente emise electronic și depuse mai departe, tot prin mediul online”, a declarat Costel Alexe, ministrul mediului, apelor și pădurilor.

Au fost modificate termenele de depunere a dosarelor:

Citeste si:
Românii au rezervat 50.000 de tichete Rabla Clasic anul acesta
Românii au rezervat 50.000 de...

Pentru Rabla Clasic valabilitatea notei de înscriere, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 60 de zile (de la 120 la 180 de zile). În privința casării autovehiculului termenele au fost prelungite cu 60 de zile de la data emiterii notei de înscriere pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice termenul este de 180 de zile de la data emiterii contractului de finanțare și a notei de înscriere.

Pentru Rabla Plus, valabilitatea notei de înscriere atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 40 de zile (de la 180 la 220 de zile), de la data emiterii.

Mai mult, pentru toate programele și proiectele aflate în derulare, cu excepția Rabla și Rabla Plus, cărora le sunt aplicabile modificările expuse anterior, toate termenele se suspendă pe perioada stării de urgență și încă 30 de zile după încetarea acesteia.

Aceste măsuri au menirea să înlesnească obținerea și acordarea finanțării prin debirocratizarea proceselor specifice, în sensul acceptării documentelor emise în format electronic și transmiterii acestora prin mediul online, prorogării sau, după caz, suspendării termenelor în cadrul programelor și contractelor aflate în derulare, fără însă a suspenda sesiunile în curs, programele și proiectele putându-se derula în continuare.

Citeste si:
Peste 4.000 de maşini electrice au fost rezervate prin „Rabla Plus”
Peste 4.000 de maşini...

Sursa foto: TippaPatt / Shutterstock
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri