Cinci măsuri pe care ar trebui să le ia primăria pentru spaţiul carosabil şi trotuare

Primăria trebuie să ia măsuri pentru reîmpărţirea corectă a spaţiului carosabil şi a trotuarelor, dar şi pentru a regândi organizarea şi programul STB, spune preşedintele Plus Bucureşti, Vlad Voiculescu,

"Criza acută a epidemiei va trece, dar lumea nu va mai fi la fel. Vom intra într-o nouă eră, într-o lume schimbată. Va trebui, cel mai probabil, să regândim felul în care funcţionează aglomerările urbane, oraşele. (...) Cea mai mare problemă percepută de milioane de bucureşteni era, până acum câteva săptămâni, traficul. Acum este momentul în care această problemă poate fi rezolvată. Autorităţile au găsit mereu scuze în a rezolva problema. Majoritatea scuzelor se învârteau în jurul argumentului că 'nu poţi repara maşina din mers'. Şi cumva, stătea parţial în picioare. Ei bine, maşina s-a oprit. Maşinile s-au oprit. Avem acum o oportunitate nemaiîntâlnită. Este momentul ca Primăria Municipiului Bucureşti să facă ceea ce nu a făcut în ultimii 30 de ani", a scris Voiculescu pe Facebook, scrie Agerpres.

El a pledat pentru cinci măsuri:

* Mai mult spaţiu pentru pietoni, biciclişti şi trotinete electrice;

"Primăria trebuie să reîmpartă corect spaţiul carosabil şi trotuarele. În condiţiile relaxării restricţiilor - şi asta va fi cândva în anotimpul călduros - oamenii vor avea nevoie de alternative (individuale) de transport ieftine, iar mersul pe jos, cu bicicleta sau trotineta au făcut parte de la începutul crizei sanitare din recomandările de deplasare ale autorităţilor", a precizat el;

Citeste si:
Restrictii de trafic pe A2 din cauza unor lucrari la carosabil
Restrictii de trafic pe...
Citeste si:
Primele semne de sarcina
Primele semne de sarcina

* Transport în comun mai sigur, mai punctual, adaptat noilor nevoi.

"Primăria trebuie să regândească organizarea, programul şi funcţionarea STB. UITP (Uniunea Internaţională a Transportatorilor Publici) are zilele acestea o mulţime de articole, webinaruri, despre cum să facem să folosim transportul public în siguranţă până la dobândirea imunităţii sau găsirea unui tratament eficient pentru Covid-19", a apreciat Voiculescu.

* Mai multe vehicule electrice, nepoluante. Primăria trebuie să pregătească infrastructura şi cadrul normativ;

* Trafic inteligent şi parcări inteligente. Primăria trebuie să pregătească infrastructura şi cadrul normativ;

Citeste si:
Piste noi de biciclete, pe trotuare, în București
Piste noi de biciclete, pe...

* Siguranţa traficului. Conform liderului PLUS Bucureşti, "este cel mai bun moment pentru acele amenajări de siguranţă rutieră care nu se pot face sub trafic", cum ar fi marcajele rutiere, treceri de pietoni supraînălţate, senzorii de prezenţă la trecerile de pietoni etc.

"Nu am fi singuri: mai multe oraşe mari din Europa lucrează la astfel de planuri, unii deja le-au lansat: Milano urmează să introducă unul dintre cele mai ambiţioase programe din Europa de reîmpărţire a spaţiului stradal dinspre maşini către spaţii pentru pietoni şi pentru biciclete, ca răspuns la criza coronavirusului. Oraşul a anunţat că 35 km (22 mile) de străzi vor fi transformate peste vară, cu o extindere rapidă şi experimentală a spaţiilor pentru ciclism şi mers pe jos. Planul Strade Aperte, anunţat marţi, include benzi biciclete temporare cu costuri reduse, trotuare noi şi lărgite, limite de viteză de 30 km/h şi străzi cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti", a precizat el.

Voiculescu a adăugat că poluarea generată de traficul bucureştean "răpeşte ani din viaţa bucureştenilor".

Citeste si:
Bucureştenii care au plătit taxa Oxigen îşi primesc banii înapoi
Bucureştenii care au plătit...
Sursa foto: Sogodel Vlad / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri