BMW Group vrea ca producția de baterii pentru mașini electrice să fie făcută în fabricile sale. Totodată, compania lucrează la integrarea acestora în noul plan de arhitecturi scalabile de automobile, adaptate la a cincea generaţie a trenurilor de rulare electrice.

Noua arhitectură va permite integrarea în aceeaşi gamă de modele a oricărui sistem de propulsie (convenţional, hibrid, plug-in hybrid şi electric) pe aceeaşi linie de fabricaţie.

BMW ne dă exemplu modelul X3, disponibil cu motoare pe benzină şi diesel, sistem mild hybrid 48V şi plug-in hybrid, iar de la finalul acestui an în versiune electrică ca BMW iX3.

Până în 2023, BMW Group va avea 25 de modele electrificate în portofoliul său. Compania se aşteaptă să vadă o creştere susţinută până în 2025: vânzările globale de automobile electrificate ar trebui să crească cu o medie de peste 30% în fiecare an. Până în 2030, acestea ar trebui să reprezinte jumătate din volumele de vânzări.

Tehnologia bateriilor va susţine dezvoltarea electrificării BMW. Până în 2030 va fi posibilă dublarea densităţii energetice a celulelor bateriilor produse de BMW Group.

Producția de baterii BMW

Centrul de Competenţă pentru Celule de Baterii al BMW din Munchen va ajunge anul acesta la capacitatea maximă și va asigura cele mai bune soluţii tehnologice în ceea ce priveşte electrificarea modelelor.

Producţia internă de baterii are loc la uzinele BMW Group din Dingolfing (Germania) şi Spartanburg (SUA) şi la uzina BBA din Shenyang (China). BMW Group a localizat producţia de baterii şi în Thailanda şi colaborează cu Dräxlmaier.

Citiți și Baterii noi, în teste, vor dubla autonomia mașinilor electrice

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri