Mercedes-Benz Clasa E Coupe si Cabrio primesc motorizări mild-hybrid

Mercedes-Benz prezintă verisiunile restilizate ale Clasa E Coupe și Cabriolet, care dispun acum de motorizări mild-hybrid.

Cu noua Clasa E, Mercedes-Benz introduce un volan cu totul nou. Senzorul capacitiv care poate detecta lipsa mâinilor de pe volan este una dintre cele mai importante inovații. Marginea volanului are o suprafață cu doi senzori care detectează dacă mâinile țin strâns volanul. Astfel, șoferul nu mai trebuie să efectueze diferite manevre pentru a semnala sistemelor de asistență că se află în controlul autovehiculului, sporind așadar manevrabilitatea în cazul conducerii semi-automate a modelelor Clasa E și marchează un pas înainte către conducerea autonomă.

Butoanele Touch Control, amplasate perfect pe spițele volanului folosesc tehnologia senzorială capacitivă – precum un smartphone. Dacă mâinile nu sunt pe volan pentru o anumită perioadă de timp, sistemul va declanșa funcția de avertizare, iar dacă șoferul rămâne inactiv, se activează automat funcția Emergency Stop Assist.

Două versiuni ale volanului îmbrăcat în piele sunt disponibile pentru modelele Clasa E Coupé și Cabriolet: în versiunea „Luxury”, cele trei spite ale volanului iau forma unui pocal, de un negru strălucitor, inspirat de eleganța calelor, fiind încadrate de o margine culoarea Silver Shadow. În cazul versiunii „Supersport”, suprafața de control este amplasată pe două spite suprapuse, ce amintesc de volanul mașinilor sport. Volanul Supersport este de asemenea negru strălucitor, încadrat de marginea Silver Shadow.

Citiți și Iată ce preț are primul SUV electric Ford.

Citeste si:
Range Rover testeaza piata cu un SUV decapotabil
Range Rover testeaza piata cu...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

Clasa E Coupe și Cabriolet facelift vin acum cu două ecrane mari de până la 12.3 inch ce formează un cockpit cu ecran lat, încadrat sub o carcasă de sticlă.

Modelele cu două uși au ca dotare standard funcția Active Brake Assist, care poate preveni o coliziune sau poate reduce gravitatea acesteia în multe situații, datorită frânării autonome. La o viteză legală, sistemul poate frâna pentru evitarea coliziunilor cu autovehiculele care staționează, precum și cu pietonii sau bicicliștii aflați în mișcare, în funcție de situație.

Citiți și 10 SUV-uri plug-in hybrid cu prețuri sub 50.000 euro.

Funcții „Intelligent Drive“:

Citeste si:
Hyundai Tucson 2021 - cum ar putea arăta noul SUV
Hyundai Tucson 2021 - cum ar...
  • Active Distance Assist DISTRONIC cu funcţie de ajustare a vitezei în baza informaţiilor despre traseu: sistemul recunoaște și reacționează acum și la informațiile din Live Traffic, care îi permit să detecteze o anomalie în trafic chiar înainte ca șoferul sau alte funcții să o descopere. Dacă este detectat un ambuteiaj în trafic, DISTRONIC reduce viteza la aproximativ 100 km/h ca măsură de precauție, cu excepția cazului în care șoferul ia o altă decizie. Astfel, riscul de a lovi în mod neașteptat cu viteză mare o coloană oprită poate fi redus în mod semnificativ.
  • Active Steering Assist: poate asista șoferul pe drumurile cu mai multe benzi prin funcția de bandă de urgență, care determină autovehiculul să se deplaseze în exterior. Pe autostrăzi, la viteze sub 60 km/h, autovehiculul se orientează în funcție de autovehiculele din jur și recunoaște marcajul benzii. Dacă nu sunt detectate marcaje, Clasa E Coupé și Clasa E Cabrio se orientează în funcție de autovehiculul din față.
  • Active Blind Spot Assist cu avertizare la ieşirea din autovehicul: intervenția activă unilaterală a frânei poate reacționa și la autovehiculele care se află în unghiul mort. În plus, Active Blind Spot Assist avertizează acum acustic asupra pericolului, precum și vizual în oglinzile laterale cu privire la deplasarea persoanelor cu viteze care depășesc 7 km/h – bicicliști, de exemplu.
  • Active Parking Assistant cu PARKTRONIC și cameră video de 360°: sistemul ușurează procesul de căutare și selectare a unui loc de parcare, cât și intrarea și ieșirea din locuri de parcare paralele și perpendiculare sau din garaj în cazul în care a fost folosită parcarea automată. Pentru prima dată, Clasa E Coupé și Clasa E Cabrio pot să recunoască și să parcheze autovehiculul pe spații de parcare marcate într-o parcare mai mare. Camera 360° transmite o imagine și mai clară pe display-ul media, cu vedere laterală extinsă. În momentul plecării, sistemul avertizează șoferul asupra traficului transversal și frânează automat dacă este cazul.

Clasa E Coupe și Clasa E Cabrio restilizate dispun, în standard, de tracțiunea integrală 4MATIC și puterea electrică suplimentară de aproximativ 21 CP și 250 Nm.

Motorizări noi:

  • Noul motor OM 654 M diesel de 2.0 cu patru cilindri cu cea de-a doua generație a generatorului de pornire integrat (ISG) și sistemul electric de 48 V dezvoltă o putere maximă de până la 265 CP și un cuplu maxim de 550 Nm. Suplimentar, sunt disponibili 21 CP și 180 Nm pentru accelerare. În procesul de electrificare, motorul OM 654 diesel a fost îmbunătățit. Datorită unui nou arbore cotit, capacitatea cubică a crescut de la 1.950 cm³ la 1.993 cm³. Atât răspunsul rapid, cât și furnizarea energiei sunt asigurate de două turbocompresoare răcite cu apă, ambele având acum o geometrie variabilă a turbinei.
  • Noul motor M 254 de 2.0 litri cu patru cilindri, alimentat cu benzină, dispune de asemenea de cea de-a doua generație a ISG. Oferă până la 272 CP și atinge un cuplu maxim de 400 Nm. EQ Boost oferă în plus 21 CP și 180 Nm pentru o perioadă scurtă de timp.
  • Propulsorul M256 de 3.0 litri cu șase cilindri în linie 367 CP, cu ISG, este disponibil pentru prima dată pe Clasa E.

Cea de-a doua generație a ISG (generator de pornire integrat) este lansată odată cu modelele Clasa E. Dispozitivul electric nu mai face parte din motor, ci din transmisie. Astfel, transmisia automată 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare și, pentru început, va fi folosită pentru motoarele cu patru cilindri. Motorul electric, electronica de putere și radiatorul cutiei de viteze au fost mutate în cadrul transmisiei.

Citeste si:
Cât te costă să faci școala de șoferi în pandemie
Cât te costă să faci școala...

Generatorul de pornire integrat (ISG) a fost adus în producția în serie în 2017. ISG combină demarorul și generatorul într-un dispozitiv electric, poziționat între motorul cu combustie și transmisie. Combinată cu sistemul electric de 48V, tehnologia EQ Boost permite recuperarea energiei, facilitând economisirea combustibulului și reducerea emisiilor de CO2. Fiecare model Mercedes-Benz cu ISG devine un autovehicul parțial hibrid.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri