25 Iunie 2020

A fost deschisă circulația pe patru benzi pe Şoseaua Fabrica de Glucoză, pe tronsonul Petricani - Barbu Văcărescu



Supra-lărgirea şoselei Fabrica de Glucoză, pe tronsonul cuprins între şoseaua Petricani şi şoseaua Barbu Văcărescu, a fost deschisă circulaţiei.

Într-o intervenţie live pe Facebook, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a precizat că lucrarea reprezintă un "pas important pentru rezolvarea problemei grave din trafic" în zona de nord a Capitalei, scrie Agerpres.

"S-a lucrat intens, mai ales în ultima perioadă, odată rezolvată problema relocării reţelelor de utilitate publică din această parte a Bucureştiului, care a durat destul de mult; de asemenea, odată rezolvată problema exproprierilor. (...) Nu este doar o lărgire a unui bulevard, ci este unul modern, aşa cum putem să găsim în întreaga Europă. Aşadar, în afară de partea carosabilă, avem şi piste pentru biciclişti, de 1,5 metri. Avem trotuare de doi metri. De asemenea, alveole, unde am plantat şi vom planta în continuare copaci. Iluminatul public este modern şi economic, a fost deja instalat de către Compania Municipală pentru Iluminat Public. De asemenea, întreaga zonă a fost reconfigurată", a spus edilul general.

În ceea ce priveşte tronsonul cuprins între bulevardul Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca, Gabriela Firea a estimat că acesta ar putea fi inaugurat peste aproximativ două săptămâni.

"Lucrarea a fost îngreunată la un moment dat, pentru că am dorit să reabilităm şi conducta de termoficare. Sunt aproape 500 de metri de conductă de termoficare reabilitată, astfel încât cartierul Aviaţiei va putea să aibă apă caldă şi căldură fără probleme, odată cu finalizarea acestei lucrări", a spus Firea.

În urma cu două săptămâni, primarul general preciza că proiectul noii şosele presupune lărgirea la patru benzi, două pentru fiecare sens de circulaţie, a arterei de 1,8 km lungime, între şoseaua Petricani - Nod A3 şi Calea Floreasca. Fiecare bandă va avea 3,5 metri lăţime, iar trotuarele vor include şi o pistă pentru biciclişti cu o lăţime de 1,5 metri pentru fiecare sens.

"Pe 3 august 2018, a avut loc predarea amplasamentului către constructor, însă execuţia propriu-zisă a început în 29 octombrie 2018. Cele 15 luni prevăzute iniţial s-au încheiat în 29 ianuarie 2020. Întârzierile au fost cauzate de imposibilitatea închiderii totale a traficului, dar şi de lucrările neprevăzute apărute, cum ar fi reproiectarea zonei Intrarea Chefalului", preciza edilul general.

Executarea lucrărilor este realizată de asocierea Straco Grup - Tracon - Primacons Group, iar costul actualizat se ridică la circa 48 milioane lei fără TVA. Se adaugă costul exproprierilor, care se ridică la aproape 120 de milioane de lei.

"E de menţionat că această sumă a fost redusă semnificativ, cu aproape 40 de milioane de lei, faţă de nivelul exproprierilor stabilite de vechea administraţie în anul 2010", mai precizează Gabriela Firea.



Citeste si