Vehiculele autonome necesită anvelope speciale. Senzorii conectați cu care vor fi echipate aceste anvelope joacă un rol important, deoarece mașinile trebuie să respecte aceleași condiții de condus precum șoferii.

Un expert al Nokian Tyres consideră că anvelopele inteligente vor fi ceva obișnuit în cel mult cinci ani. Automatizarea traficului avansează, ceea ce stabilește și noi cerințe pentru anvelopele auto. Atunci când o mașină nu este controlată de o persoană, nevoia de a observa condițiile de condus prin intermediul senzorilor instalați pe anvelope, de exemplu, crește. Funcțiilor de siguranță tradiționale și familiare, precum aderența pe gheață și rezistența la acvaplanare, li se va alătură tehnologia care furnizează date în timp real.

„Dacă un vehicul nu are un șofer activ care să se asigure că anvelopele oferă siguranță, aceasta trebuie măsurată în alt mod”, spune Mika Penttila, Head of Digital Technology, Nokian Tyres.

Atunci când informațiile primite de la anvelope sunt combinate cu datele meteorologice, de exemplu, sistemul de informații de la bordul vehiculului poate genera o imagine de ansamblu a condițiilor de condus și poate adapta experiența în consecință. Senzorii anvelopelor pot monitoriza și uzura anvelopelor, presiunea de umflare și temperatura din interiorul anvelopei. O creștere a temperaturii interioare poate fi un semn timpuriu de defecțiune, permițând soluționarea acesteia înainte de a provoca o situație periculoasă pe drum.

Citiți și Ce mașini în leasing cumpără românii

Citeste si:
Piața globală a anvelopelor va crește cu aproximativ 5% anual până...
Piața globală a anvelopelor...

„Oricât de inteligent este vehiculul, anvelopele rămân singura legătură dintre mașină și sosea”, completează Jukka Kasi, Senior Vice President of Products & Marketing, Nokian Tyres.

Anvelopele inteligente permit și noi modele de service care pot fi utilizate chiar înainte să vedem mașini robotizate pe străzi.

Citiți și Primele imagini cu SUV-ul electric Volkswagen ID.4.

„În viitor, anvelopele vor continua să se uzeze și să necesite înlocuire. Cu toate acestea, achiziționarea unui set nou de anvelope poate deveni mai facilă decât înainte”, completează Penttila.

Citeste si:
TOP cele mai bune anvelope de iarnă cu dimensiunea 205/55 R16
TOP cele mai bune anvelope de...

Pe măsură ce un set de anvelope Nokian se uzează, senzorii anunță retailer-ul de anvelope, care poate livra un nou set sau chiar le poate monta pe vehicul. Primul pas este ca șoferul să fie anunțat cu privire la uzura anvelopelor.

Anvelopa Nokian poate transmite datele despre uzură către sistemul de informații de la bord, care anunță șoferul că anvelopele pot fi utilizate în siguranță încă trei luni. Sistemul îi va recomanda să contacteze cel mai apropiat retailer și îi furnizează datele de contact ale acestuia.

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an.

Întreținerea preventivă devine deosebit de importantă pe măsură ce popularitatea vehiculelor închiriate crește și mai ales odată ce încep să funcționeze autonom. Aceasta garantează că pasagerii nu vor întâmpina probleme în timpul deplasărilor.

Citeste si:
Tesla Model 3 a fost cea mai vândută mașină în Europa în luna...
PREMIERĂ: Tesla Model 3 a...

Chiar dacă încă se lucrează la lansarea anvelopelor inteligente, sunt deja disponibili diferiți senzori și soluții pentru anvelope inteligente. De exemplu, senzorii TPMS pentru presiunea anvelopelor sunt deja cunoscuți de consumatori, dar tehnologia mai avansată a fost rezervată până acum utilizării profesionale. De pildă, Nokian Tyres Intuitu este un concept pentru agricultură și contractarea de anvelope, care îmbină anvelopele cu senzori integrați cu o aplicație mobilă pentru colectarea datelor.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri