A fost semnat contractul pentru modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și compania austriacă PORR CONSTRUCT au semnat astăzi, 4 decembrie 2020, contractul pentru Modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, contract în valoare de 472.049.303, 77 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile.

Noul pod CF peste râul Argeș va avea o deschidere centrală de 145 de metri, a doua ca lungime după cea a podului CF peste Dunăre, de la Cernavodă.

Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte):

  • pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea
  • pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
  • pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
  • pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
  • viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Citeste si:
E-Distribuție Muntenia a investit 230 mil.lei în 2020, pentru...
E-Distribuție Muntenia a...

Lucrările pentru reconstrucția podului de cale ferată peste râul Argeș vor dura 3 ani (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) și se vor desfășura pe o lungime de aproximativ 12 km. Podul și viaductele de acces vor avea 34 de deschideri, iar deschiderea maximă, care traversează albia minoră a râului Argeș, va fi de 145 m și va reprezenta a doua deschidere ca lungime, după cea a podului CF peste Dunăre, de la Cernavodă.

Ioan Pintea, Director General CFR SA

Valoarea contractului este de 472.049.303, 77 lei fără TVA. Sursa de finanțare este dată de Fonduri Externe Nerambursabile, iar durata contractului este de 30 de luni (de la emiterea ordinului de începere).

Citeste si:
Calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni este gata în...
Calea ferată Gara de Nord -...
Precizăm faptul că modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu impact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şi Judeţul, linia CF București - Giurgiu fiind o importantă legătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
Sursa foto: CFR Infrastructură/ Facebook

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri