Producătorii europeni de camioane au căzut de acord că începând din 2040 toate camioanele noi vândute să nu mai aibă motorizări pe combustibili fosili pentru a scădea emisiile până în 2050, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA).

Aceștia spun că va fi posibil să îndeplinească această țintă, cu condiția să se construiască infrastructura adecvată de încărcare / realimentare și să fie pus în aplicare un cadru de politici coerente, inclusiv taxe de CO2 pentru a conduce tranziția.

Directorii executivi ai producătorilor europeni de vehicule comerciale, sub umbrela Asociației europene a producătorilor de automobile (ACEA), și-au unit forțele cu oamenii de știință de la Institutul Potsdam pentru Cercetarea Impactului Climatic (PIK).

„Schimbările climatice sunt cea mai fundamentală provocare a generației noastre. În același timp, pandemia COVID-19 a pus în centrul atenției rolul crucial pe care îl joacă transportul rutier și logistica pentru a se asigura aprovizionarea cu alimente, medicamente și alte bunuri esențiale pentru cei care au nevoie de ele ”, a declarat Henrik Henriksson, președintele Consiliului pentru vehicule comerciale al ACEA și CEO al Scania.

Henrik Henriksson mai spune că, "dacă transportul rutier de mărfuri își menține rolul în serviciul societății, trebuie să ne îndepărtăm de combustibilii fosili cât mai repede posibil. Nu numai că suntem convinși că este necesar, știm că este posibil și suntem gata să realizăm acest lucru. Dar nu o putem face singuri; avem nevoie de factorii de decizie politică și de alte părți interesate pentru a-și uni forțele cu noi. ”

Retail jobs

Pe lângă investițiile din industria vehiculelor comerciale, va fi nevoie de taxe rutiere bazate pe emisiile de CO2 și un sistem de impozitare a energiei. O rețea densă de infrastructură de încărcare și realimentare adecvată pentru camioane este, de asemenea, crucială pentru funcționarea vehiculelor grele cu emisii reduse / zero.

Potrivit ACEA și PIK, un sistem de tarifare solid al emisiilor de CO2 ar putea fi unul dintre cele mai eficiente instrumente, deoarece vehiculele cu emisii zero nu vor fi căutate atâta timp cât motorina rămâne mai ieftină.

Vehiculele cu emisii zero nu numai că vor reduce emisiile de CO2, ci vor îmbunătăți și mai mult nivelurile calității aerului - un factor de importanță crucială pentru sănătatea umană.

Citeste si:
Mercedes-Benz Trucks: Piata de camioane va creste cu 5-10% anul acesta
Mercedes-Benz Trucks: Piata...
Sursa foto: Chesky / shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri