Jaroslaw Sliwa, CEO Cargus: Ne așteptăm la o creștere de cel puțin 28% în segmentul livrărilor B2C în 2021

Cargus, al doilea mare jucător de pe piața de curierat din România, cunoscut în trecut ca Urgent Cargus, se așteaptă ca, în 2021, volumele să crească cu peste 28% pe segmentul B2C (Business to Consumer), datorită comerțului electronic, a declarat pentru wall-street.ro Jaroslaw Sliwa, CEO Cargus.

Anul acesta, pe 1 mai a fost înregistrat un nivel record de 250.000 de livrări, care a fost doborât pe 1 decembrie, când au fost înregistrate 330.000 de livrări, o creștere de aproape 30% în volume.

Wall-Street.ro: Cum a fost 2020 pentru piața de curierat și pentru compania Cargus? Când au existat momente de creștere / scădere?

Cargus: 2020 a fost un an foarte dinamic pentru industria de curierat, cu sezonalități imprevizibile la nivel de volume. Am notat o scădere dramatică a volumelor după anunțul pandemiei și instituirea carantinei, la sfârșitul lunii martie, și o recuperare rapidă, cu niveluri record în perioada următoare, aprilie - iunie. Vara a fost caracterizată de revenirea la normal, iar sfârșitul toamnei a adus un al doilea vârf, caracterizat de volume record pentru istoria companiei noastre, care au fost livrate începând cu perioada de Black Friday și care continuă încă în decembrie.

Wall-Street.ro: Cele mai mari volume s-au înregistrat în martie-aprilie sau de Black Friday?

Citeste si:
Cum a fost anul 2020 pentru activitatea curierilor de la Cargus
Schimbările în comportamentul...

Cargus: Black Friday 2020 a avut volume mai mari decât perioada martie - aprilie. Comparând cele două perioade, am observat că volumele de vârf din preajma zilei de 1 mai, cu o zi record de 250.000 de livrări, au fost depășite de cele din perioada zilei de 1 decembrie, cu o zi record de 330.000 de livrări, deci cu o creștere de aproape 30% în volume.

Wall-Street.ro: Cum vă așteptați să fie anul 2021? La ce creșteri vă așteptați?

Ne așteptăm la o creștere considerabilă în segmentul B2C în 2021, cu accent pe dezvoltarea zonei de comerț electronic. Pentru anul viitor ne așteptăm la o creștere de cel puțin 28% în segmentul livrărilor B2C, comparativ cu 2020.

Jaroslaw Sliwa

Citeste si:
Cifra de afaceri a pieței serviciilor de poștă și curierat din România
Cifra de afaceri a pieței...

Wall-Street.ro: Veți mai face angajări în 2021?

Cargus: Da, vom continua direcția de creștere a afacerii, aliniată cu strategia noastră legată de dezvoltarea comerțului electronic. Prin urmare, evoluția în ceea ce privește angajații se va concentra pe calitate și integrarea digitalizării, mai degrabă decât pe cantitate.

Wall-Street.ro: Cum a evoluat numărul angajaților în 2020 față de 2019?

Cargus: 2020 a fost un an cu acțiuni extinse axate pe eficientizare operațională și automatizări, precum și creșterea volumelor. Prin urmare, numărul de angajați Cargus - direcți și indirecți - a înregistrat o creștere de 9%. Mai mult, mai ales pentru sfârșitul de an, pentru sezonul de vârf ne-am adaptat la cerințele pieței și ne asigurăm că avem suficiente resurse pentru a susține toate activitățile operaționale.

Citeste si:
Toyota Yaris a fost desemnată Mașina Anului în Europa
Toyota Yaris a fost desemnată...

Wall-Street.ro: Vă așteptați la noi concurenți pe piață în 2021?

Cargus: Cred că în fiecare an apar noi curieri, dar în 2021 există mai mult ca niciodată șansele să apară astfel de firme. Ce credeți? Cargus a adaptat continuu capacitatea de colectare și livrare, cu soluții pentru perioade de vârf, dar și pentru o dezvoltare pe termen lung. Suntem adaptabili prin intermediul acțiunilor proactive, cu implementări agile, care vizează așteptări pentru nevoile nerostite ale clienților. Concurența va apărea cu siguranță, iar acest lucru nu înseamnă altceva decât progres și este o consecință a creșterilor de volume.

Wall-Street.ro: Când veți trece la vehiculele electrice? Sunt acestea potrivite pentru o astfel de afacere?

Cargus: Vehiculele electrice fac parte din strategia noastră de reducere a amprentei de carbon în principal în orașele mari, cu densitate crescută a populației. Prima fază este legată de rutele de curierat prin oraș, aspect pe care l-am luat în considerare atunci când ne-am stabilit planurile de dezvoltare a rețelei și ne-am mutat în noi facilități, pentru a pregăti infrastructura adecvată necesară pentru operarea acestui tip de vehicule.

Wall-Street.ro: Care este capacitatea flotei de mașini Cargus, intenționați să reînnoiți unele vehicule?

Cargus: Flota Cargus operează cu peste 3.000 de vehicule. Am planificat reînnoirea flotei pentru anul viitor pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon și pentru a utiliza vehicule cu un standard minim de Euro 5.

Wall-Street.ro: Ce servicii vă doriți să lansați anul viitor?

Cargus: 2020 a fost anul care a subliniat nevoia de adaptabilitate într-un mod rapid și eficient. Cu toate acestea, capacitățile financiare pentru utilizatorii de servicii de curierat fac parte din procesul de proiectare a produselor din Cargus, împreună cu proximitatea și disponibilitatea online și față în față.

Wall-Street.ro: Există servicii lansate în trecut pe care le-ați întrerupt? Pentru ce motiv?

Cargus: Ca o companie agilă, ne aliniem și ne vom alinia cerințelor clienților serviciilor de curierat, inclusiv prin tarife adaptate, completate de capabilități flexibile de colectarea și livrare. Prin urmare, fiind parte din business-urile clienților noștri, soluțiile pe care Cargus le va aplica și promova vor fi cele care ne vor ajuta să devenim opțiunea de curierat preferată.

Wall-Street.ro: Care a fost cifra voastră de afaceri în 2019 și la ce vă așteptați pentru 2020?

Cargus: Cifra de afaceri în 2019 a fost de 95 de milioane euro, iar pentru 2020 ne așteptăm să ajungem la 102-103 milioane euro, cu o creștere de aproximativ 8% a veniturilor.

Anul acesta, în luna noiembrie, Urgent Cargus a primit o nouă identitate vizuală prin schimbarea numelui din Urgent Cargus în Cargus.

Sursa foto: Cargus

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri