Uber trebuie să plătească 1,1 milion de dolari unui client nevăzător, după ce șoferii i-au refuzat acesteia 14 curse, compania fiind acuzată de discriminare.

Judecătorul, însărcinat cu cazul, a refuzat argumentul companiei prin care susține că șoferii săi sunt colaboratori și pedeapsa nu trebuie impusă Uber, scrie BusinessInsider.com.

Cât despre companie, Uber a dezaprobat hotărârea judecătorului.

Ce a pățit clientul nevăzător

Lisa Irving, cetățean din regiunea San Francisco, este nevăzătoare și se folosește de cățelul său, Bernie, pentru a ajuta-o în activitățile zilnice.

Aceasta a comandat Uber pentru a merge la muncă și a fost refuzată de către șoferii care s-au prezentat, deoarece era însoțită de un animal de companie. În plus, Lisa susține că doi dintre cei s-au prezentat au și intimidat-o și hărțuit-o.

Lisa a mai precizat că refuzul șoferilor de a o transporta au dus la întârzierea ei la locul de muncă și, ulterior, la concedierea sa.

Potrivit Actului american pentru Persoane cu Dizabilități, e ilegal ca cei cu un handicap să fie refuzați sau discriminați. Ținând cont de acest aspect, Uber a încercat să nu își asume acuzațiile și doar șoferii să fie cei sancționați, pentru că sunt independenți, în ciuda contractului.

Judecătorul a precizat că Uber s-a folosit de același argument și în situații anterioare, pentru a nu-și asuma răspunderea.

Același argument a ajutat Uber să evite inclusiv plata asigurărilor de sănătate, a asigurărilor pentru șomaj, transferând aceste costuri către contribuabili, care au plătit, în 2020, 80 de milioane de dolari pentru șoferi.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri