13 Mai 2021

VW intenționează să aducă pe șosele un microbuz autonom în 2025



Grupul Volkswagen intenționează să ofere, în 2025, o versiune autonomă a microbuzului din epoca hippie, care revine ca o dubă electrică - ID.Buzz, scrie Automotive News.

VW dorește ca ID.Buzz să primească nivelul 4 de conducere autonomă. La Nivelul 4, vehiculele pot vira, accelera, și frâna singure. De asemenea, acestea pot să reacționeze la obstacole, vira sau schimba banda. Nivelul 4 de conducere autonomă poate fi activat în anumite condiții și necesită prezența șoferului la volan.

Cititi si Harley Davidson a lansat brandul de motociclete electrice LiveWire

VW testează tehnologia Argo AI în șase locații din SUA și se va extinde cu testele și în München anul acesta pentru a perfecționa în continuare sistemul.

Concentrarea asupra dezvoltării condusului autonom va fi pe zonele urbane dens populate, care prezintă „o complexitate ridicată pentru tehnologie, dar care oferă și baza pentru utilizarea intensivă a ofertelor de mobilitate”, a declarat Christian Senger, șeful diviziei de condus autonom pentru VW autoutilitare.

Cititi si Top 10 mașini electrice la vânzare în România

VW încearcă să ajungă din urmă lideri, cum ar fi afiliatul Google Waymo LLC, în ceea ce privește tehnologia de conducere automată, care s-a dovedit extrem de costisitoare. Unitatea de conducere automată a General Motors, Cruise, a susținut planurile de implementare a robotaxi în 2019 și încă nu a lansat niciunul. Uber Technologies Inc. și Lyft Inc. au ajuns fiecare la acorduri în ultimele luni pentru a-și vinde diviziile.

Chiar și tehnologia Waymo a fost supusă unor limitări. În timp ce compania a început să ofere plimbări cu dube fără oameni la volan la sfârșitul anului trecut, serviciul este limitat la suburbiile din zona Phoenix.

Cititi si Audi e-tron GT: Primele informații despre coupe-ul cu 4 uși

VW și-a intensificat eforturile în această direcție atunci când a făcut echipă cu Argo, în timp ce și-a extins alianța cu Ford în 2019. Cel mai mare producător auto din Europa pariază că tehnologia de conducere automată poate fi lansată pentru utilizarea comercială în anumite circumstanțe mai rapid decât pentru autoturisme pe drumurile publice.



Citeste si