Toyota Motor Corp, cel mai mare producător auto nipon, a raportat un profit operaţional record, de 997,49 miliarde de yeni (9,15 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2021, în urma redresării vânzărilor şi a gestionării deficitului de cipuri mai bine decât multe rivale.

Analiştii se aşteptau la un profit operaţional trimestrial de 752 miliarde de yeni, după ce în trimestrul doi din 2020 compania înregistrase un câştig de doar 13,9 miliarde de yeni, scrie Agerpres.

Totuşi, Toyota a menţinut estimarea din mai privind un profit operaţional de 2.500 miliarde de yeni în actualul an fiscal, din cauza incertitudinilor provocate de extinderea pandemiei în economiile emergente, a deficitului de semiconductori şi a preţului mai ridicat al componentelor.

Analişti intervievaţi de Refinitiv se aşteaptă la un profit operaţional de 2.880 miliarde de yeni în anul fiscal care se va încheia în martie 2022.

Producătorul auto nipon a menţinut estimarea privind vânzarea a 8,7 milioane de vehicule în actualul an fiscal, în creştere de la 7,65 milioane de unităţi anul trecut.

Şi profitul net a urcat la nivelul record de 897,83 miliarde de yeni (8,2 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2021, în urma cursului de schimb favorabil, în timp ce vânzările Toyota au urcat cu 72,5%, la 7.940 miliarde de yeni.

În acest an fiscal compania se aşteaptă la o creştere de 2,4% a profitului net, la 2.300 miliarde de yeni.

Sursa foto: Toyota

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri