Kia a publicat primele imagini și detalii referitoare la versiunea europeană a noii generații Sportage, fiind pentru prima dată în cariera de 28 de ani a SUV-ului asiatic când europenii primesc o variantă dedicată. Premiera cu public va avea loc în cadrul Salonului Auto de la München.

Dezvoltat pe o nouă arhitectură, modelul european Sportage beneficiază de rezultatele unui program de proiectare high-tech, concentrat pe versiunea europeană, care a realizat un ampatament optim, precum și dimensiuni și proporții ideale pentru drumurile de pe Bătrânul Continent.

Față de modelul Sportage anterior, noul model are un spatiu mai mare pentru bagaje, pentru cap și picioare. Spațiul interior al modelului european Sportag este susținut de un ampatament compact de 2.680 mm, o lățime de 1.865 mm, o lungime de 4.515 mm și o înălțime de 1.645 mm.

Modelul european Sportage oferă spațiu pentru picioare de 996 mm pentru pasagerii din al doilea rând de scaune, în timp ce spațiul pentru cap în spate este de 998 mm. Capacitatea portbagajului este de 591 litri (VDA). Scaunele din spate se pot rabata 40:20:40, permițând un spațiu de încărcare de 1.780 litri.

Citeste si:
Primele imagini oficiale cu noua Kia Sportage
Primele imagini oficiale cu...

Noua versiune europeană a modelului Sportage este o completare pentru noua familie din a cincea generație, a cărui prim membru - o variantă cu ampatament lung - a fost prezentat în iulie.

Motorizări Kia Sportage:

  • 1.6 litri diesel de 115 CP sau 136 CP (mild-hybrid) - transmisie manuală inteligentă cu 6 trepte sau automată cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte
  • 1.6 litri benzină cu 150 CP sau 180 CP (mild-hybrid) - transmisie manuală cu 6 trepte sau automată cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte
  • full-hybrid cu motor pe benzină de 1.6 litri și motor electric - 230 CP
  • plug-in hybrid: motor pe benzină de 1.6 litri și motor electric de 66.9 kW - 265 CP

Modelul Sportage HEV beneficiază de motorul T-GDi de 1.6 litri și 180 CP. Acesta dispune și de un motor electric cu de tip „permanent magnet traction” de 44.2kW și de o baterie litiu-ion polimer de 1.49kWh. Puterea totală a sistemului modelului Sportage HEV este de 230 CP.

Toate modelele Sportage destinate Europei sunt echipate cu tehnologia Idle Stop-and-Go dezvoltată de Kia, care oprește motorul atunci când mașina este staționară, oferind economii suplimentare de combustibil și reducere a emisiilor. Este posibilă operarea funcției ISG utilizând ADAS, tehnologia de vârf dezvoltată de Kia, care determină dacă și când sistemul ISG ar trebui să fie activat, de exemplu când automobilul se apropie de un semn de oprire sau de o intersecție. Această combinație evită operațiile inutile de oprire și pornire a motorului și menține șoferul informat în orice moment cu privire la starea curentă a sistemului ISG.

Citeste si:
Mercedes-Benz Vans lansează noul Mercedes-Benz Citan
Mercedes-Benz Vans lansează...

Noua platformă a influențat puternic și caracteristicile de rulare ale noului Sportage, combinând o rulare rafinată, stabilă și confortabilă cu o manevrabilitate agilă și dinamică. Un sistem avansat al direcției și suspensiei care a fost reglat meticulos ajută la reunirea acestor calități.

O nouă suspensie controlată electronic (ECS) oferă confort optim și niveluri de siguranță superioare în orice moment, datorită controlului său continuu de amortizare în timp real. Un sistem de tracțiune integrală (AWD), controlat electronic, se asigură că puterea este distribuită în mod optim între roțile din față și spate, în funcție de condițiile de drum și de situațiile de condus, nu doar îmbunătățind performanțele, ci sporind și siguranța și eficiența.

Citeste si:
5 mașini hibrid pe care le poți cumpăra second-hand cu mai puțin de...
5 mașini hibrid pe care le...
Sursa foto: Kia

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri