Renault estimează că va produce cu cel puţin 300.000 mai puţine vehicule anul acesta, din cauza deficitului global de semiconductori, un nivel mult mai ridicat decât s-a previzionat anterior.

La începutul lui septembrie, producătorul auto francez estima că va produce cu 220.000 mai puţine vehicule în 2021, din cauza problemelor de aprovizionare, scrie Agerpres.

Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze informaţia. Compania va da publicităţii vineri rezultatele financiare trimestriale.

La Bursa de la Paris acţiunile Renault înregistrau miercuri un declin de aproximativ 4%.

"Estimările se modifică tot timpul, dar scăderea producţiei va fi între 300.000 şi 400.000 de vehicule", susţine una din surse. Ar fi un declin de cel puţin 8% faţă de cele 3,75 milioane de vehicule vândute de Renault în 2019, înaintea pandemiei.

Cealaltă sursă a apreciat că scăderea producţiei va fi între 340.000 şi 380.000 de vehicule.

În ultimele luni, producătorii auto din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, companiile auto trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că producătorul intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursa foto: KELENY / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri