Vânzările de automobile pe piaţa din Rusia s-au prăbuşit luna trecută, după ce invadarea Ucrainei a afectat rubla iar mulţi constructori auto străini au decis să boicoteze Rusia, astfel că reprezentanţele auto s-au golit, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Vânzările de automobile noi au scăzut cu 60% în martie comparativ cu luna trecută la Rolf, cel mai mare dealer auto din Rusia, a declarat directorul general Svetlana Vinogradova. Aceasta prognozează că cererea va scădea cu jumătate în acest an până la un nivel comparabil cu cel al Spaniei, ţară a cărei populaţie este la o treime faţă de cea a Rusiei.

Colapsul pieţei auto vine într-un context în care consumatorii îşi direcţionează cheltuieile spre produsele esenţiale în aşteptarea unei recesiuni provocate de război. Potrivit unor estimări preţul vehiculelor a crescut cu 40% în luna martie după ce producători auto precum Toyota Motor Corp. sau Volkswagen AG au oprit producţia în Rusia.

În condiţiile în care cumpărătorii se confruntă cu preţuri mai mari şi opţiuni reduse, Guvernul de la Moscova vrea să stimuleze producţia internă. De asemenea, autoturismele importate din Europa şi Japonia ar putea fi înlocuite cu modele chineze şi indiene, susţine Anton Shaparin, vicepreşedinte la National Automobile Union.

Retail jobs

"Mulţi oameni spun că tovarăşii noştri chinezi nu vor abandona piaţa noastră. Desigur că nu o vor face, o vor mulge până la ultima rublă", spune Anton Shaparin, menţionând faptul că preţul automobilelor marca Haval pe care constructorul chinez Great Wall Motor Co. le asamblează în Rusia a crescut cu 50% de la invadarea Ucrainei.

În contrast, producători precum Ford Motor Co. sau Honda Motor Co. nu mai livrează automobile sau componente către Rusia. La rândul său, grupul francez Renault SA a suspendat operaţiunile pe a doua cea mai importantă piaţă a sa. Dependenţa mare a constructorilor ruşi de componentele importate a dus la majorări de preţuri semnificative. De exemplu, AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, a majorat preţurile de trei ori în acest an.

În condiţiile în care noi autoturisme sunt greu de găsit în Rusia iar inflaţia crescută riscă să le afecteze economiile, unii ruşi s-au îndreptat spre pieţele vecine care au mai rămas deschise pentru ei. De exemplu, la reprezentanţa auto Autodom din oraşul Kostanay din Kazahstan, amplasat la 180 de kilometri sud de graniţa cu Rusia, clienţii ruşi au fost responsabili pentru aproape 10% din vânzări, faţă de doar 1% anterior, a dezvăluit directorul de vânzări Yevgeniy Biber.

Citeste si:
Germania ar putea să dea gazoductului Nord Stream II o altă utilizare
Germania ar putea să...

Vânzările de autovehicule în luna martie au fost cele mai slabe din ultimii 15 ani, estimează şi Azat Timerkhanov de la firma de consultanţă Autostat din Rusia. "Dacă Europa nu reia livrările, China va fi principalul beneficiar, cel puţin în termeni de piaţă. Însă volumele de vânzări vor continua să scadă", spune Azat Timerkhanov.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri