Un tribunal german a emis o decizie care interzice grupului auto Ford să producă şi să comercializeze automobile capabile să se conecteze la Internet, ca urmare a unui proces legat de încălcarea unor licenţe din domeniul tehnologiei wireless.

Decizia tribunalului din München, care poate fi contestată, ar putea să intre în vigoare în două săptămâni dacă Ford nu ajunge la o înţelegere cu reclamanţii.

Acest verdict scoate la lumină creşterea tensiunilor între companiile de tehnologie care vor ca producătorii de automobile să plătească redevenţe pentru tehnologiile utilizate în sistemele de navigaţie, sistemele de comunicaţii şi automobilele autonome, scrie Agerpres.ro.

"Atâta timp cât nu am primit motivaţia scrisă a curţii nu dorim să facem comentarii cu privire la acest dosar, la acest moment", a reacţionat Ford într-un comunicat de presă.

Ford, dat în judecată de opt proprietari de licențe

Potrivit presei germane, Ford a fost dat în judecată de opt proprietari de licenţe de comunicaţii mobile 4G. Numele companiilor respective nu a fost dezvăluit însă cazul a fost demarat la tribunalul din München de compania japoneză de protejare a proprietăţii intelectuale IP Bridge.

Retail jobs

Cipurile de comunicaţii sunt o componentă esenţială pentru automobilele conectate, iar Ford este ultimul producător auto care este supus la presiuni de proprietarii de tehnologie de comunicaţii mobile. Grupul Volkswagen a fost şi el dat în judecată de IP Bridge la acelaşi tribunal din München, dar a reuşit să ajungă la o înţelegere cu reclamanţii prin achiziţionarea unor licenţe de la platforma Avanci, care combină licenţele deţinute de 48 de proprietari de tehnologii wireless.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o gamă completă de maşini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate şi vehicule de lux Lincoln, furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi preia poziţii de conducere în electrificare, soluţii de mobilitate, inclusiv servicii de auto-conducere şi servicii conectate. Ford numără aproximativ 186.000 de angajaţi în întreaga lume.

Citeste si:
Intel cumpara patente in domeniul tehnologiei wireless de peste 375...
Intel cumpara patente in...

În luna martie, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor. Ford şi Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietăţii să fie finalizat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri