Cel mai nou model Nissan X-Trail este lansat pe piață. Noul model Nissan împarte același ADN cu cele trei generații X-Trail precedente: design robust, elemente practice versatile și sistem avansat de tracțiune integrală. Noul X-Trail va fi disponibil atât cu cinci, cât și cu șapte locuri, o soluție convenabilă pentru călătoriile cu familia extinsă sau cu prietenii. Aproape șapte milioane de unități X-Trail au fost vândute la nivel global, făcându-l unul dintre cele mai populare vehicule pentru familiști.

„Înlocuirea unui simbol precum X-Trail este o responsabilitate uriașă. Cea de-a patra generație X-Trail oferă capabilitățile necesare pentru outdoor, cu un
sistem avansat de propulsie electrificată și tracțiune integrală, combinat cu o tehnologie intuitivă și confortabilă”, a declarat Francois Bailly, Senior Vice President, Chief Planning Officer, regiunea AMIEO Nissan.

Atracția numărul unu pentru X-Trail, de-a lungul celor trei generații anterioare, a fost designul său distinctiv și alura robustă, fără a inspira agresivitate.

Atât exteriorul, cât și interiorul noului X-Trail reflectă personalitatea vehiculului – adaptabil și aventuros. Exteriorul este evidențiat de elemente de design Nissan, cum ar fi plafonul său distinctiv cu design fluid și grila frontală V-motion. Partea frontală este încadrată de faruri, ce par sculptate în bara de protecție față a caroseriei, cu lumini de zi și indicatoare combinate, amplasate de-a lungul liniei capotei.

Din lateral, datorită pasajelor robuste ale roților din față și din spate, X-Trail este o prezență impunătoare pe șosea, în vreme ce, elementele de la baza ușilor conferă un design fluid împreună cu liniile precise ale ușilor.

Forma montantului C asemănătoare unei înotătoare de delfin, concentrează atenția spre partea din spate, unde stopurile masive cu design tip bumerang sunt detaliile care întregesc semi-profilul.

Din spate, se poate observa o linie orizontală robustă, chiar deasupra și dedesubtul plăcuței de înmatriculare, în timp ce luminile spate distanțate asigură o deschidere largă a portbagajului. Un panou ornamental argintiu se curbează sub bara de protecție spate, reflectând caracterul aventuros al lui X-Trail.

Caracteristicile aerodinamice cheie includ deflectoare de anvelope „3D” în fascia frontală inferioară, un obturator activ al grilei pentru a controla fluxul de aer în compartimentul motor, modelarea specială a montantului A, scut sub caroserie care să gestioneze fluxul de aer sub vehicul și o „perdea de aer” unică, ce direcționează cu precizie fluxul de aer din față către părțile laterale ale X-Trail.

Citeste si:
România și Slovacia, destinațiile ungurilor pentru a face plinul la...
"Turismul" carburanților....

Caroseria noului X-Trail va fi disponibilă într-o paletă de 10 culori, dintre care cinci combinații în două tonuri, punând în total la dispoziție 15 variante de culori.

Transmisie e-POWER

Noul X-Trail va fi al doilea model Nissan din gama europeană echipat cu sistemul inovator distinctiv de propulsie e-POWER. Prezent doar la Nissan, sistemul e-POWER este o abordare unică a electrificării, oferind senzația de conducere electrică fără a fi nevoie de reîncărcare.

Introdusă pentru prima dată în Japonia pe modelul Note, în 2017, a devenit cea mai bine vândută versiune, clienții adorând combinația dintre performanță, fluiditate și lipsa cablurilor de încărcare.

Sistemul e-POWER al noului X-Trail este compus dintr-o baterie de mare putere și un grup motopropulsor integrat cu un motor pe benzină cu raport de compresie variabil, un generator de putere, un invertor și un motor electric frontal de 150 kW. Acest grup motopropulsor unic înseamnă că puterea către roți vine doar de la un motor electric, ceea ce are ca rezultat un răspuns instantaneu, liniar, la accelerație.

Citeste si:
Ford va reveni în Formula 1 ca furnizor de motoare, din 2026
Ford va reveni în Formula 1...

Pentru a răspunde cerințelor tipice ale consumatorilor europeni și a nevoii zilnice de a conduce, sistemul e-POWER a fost îmbunătățit semnificativ pentru noul X-Trail. Modelul Note produse pentru Japonia avea un motor pe benzină de 1,2 litri care încărca unitatea bateriei, cu o putere finală de 106 CP. Pentru Europa, însă, acesta a fost schimbat cu un motor turbo pe benzină cu raport de compresie variabil de 1,5 litri și o putere finală a sistemului de 150
kW (201 CP/ 204 PS).

Elementul unic al sistemului e-POWER este că motorul pe benzină este folosit exclusiv pentru a genera electricitate, în timp ce roțile sunt acționate complet de motorul electric. Aceasta înseamnă că motorul poate funcționa întotdeauna în intervalul optim, ceea ce duce la o eficiență superioară a combustibilului în mediile urbane.

Citeste si:
Noi parcări deschise pentru bucureșteni în Sectorul 6: Cât costă un...
Noi parcări deschise pentru...

Datorită motorului pur electric, nu există nicio întârziere, precum în cazul unui motor cu ardere internă sau al unui hibrid tradițional. Răspunsul instantaneu oferă o senzație de cuplu ridicat și o accelerație agilă pentru a face depășirea sau participarea la traficul de pe autostradă mai ușoare, inspirând mai multă încredere.

O componentă importantă în designul instalației e-POWER este „reglarea liniară”, care guvernează funcționarea motorului pe benzină și permite rotirea la o viteză adecvată în raport cu viteza de drum, evitând turarea motorului pe loc, specifică mașinilor hibrid, în timpul accelerării puternice. Un beneficiu secundar este rafinamentul pe care îl aduce, asigurând că motorul funcționează doar la viteza de care are nevoie, de obicei scăzută în condiții de trafic urban și suburban.

Citeste si:
Autocar cu turiști români, accident grav spre Italia. 3 persoane au...
Autocar cu turiști români,...

Sursa foto: Nissan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri