17 Octombrie 2022

Modelele electrice și hibride vor reprezenta 40% din vânzările Renault în Europa în 2022



Procentul ocupat de automobilele complet electrice şi cele hibride în vânzările realizate în anul 2022 de marca Renault în Europa s-a dublat comparativ cu situaţia din ultimii doi ani, a declarat luni un director de la grupul francez în avanpremiera Salonului auto de la Paris, transmite Reuters, conform Agerpres.

"În Europa, vom ajunge la 40% în acest an", a declarat directorul operaţional de la Renault, Fabrice Cambolive, cu ocazia unei conferinţe de presă, adăugând că marca este bine poziţionată pentru a gestiona tranziţia la vehiculele electrice până în 2030.

Comparativ, în 2021, modelele electrificate au reprezentat un sfert din vânzările mărcii Renault în Europa şi aproximativ o treime în prima jumătate a lui 2022.

Devansat de noi veniţi precum Tesla şi mai mulţi constructori auto chinezi, precum şi de mari constructori auto tradiţionali precum Volkswagen şi Stellantis, Renault şi-a pus speranţele în segmentul automobilelor electrice pe noul Megane precum şi pe două noi modele mici, Renault 5 şi Renault 4, un mic SUV care seamănă cu celebrul model Renault 4L.

Acestea urmează să fie prezentate de grupul auto francez la Salonul auto de la Paris, care va fi prima organizată în format fizic după anul 2018, când a atras peste un milion de vizitatori.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul său de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice.

O altă divizie va fi dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, iar această divizie va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Fabrice Cambolive a spus că, la nivelul întregii industrii auto din Europa, comenzile pentru noi vehicule au scăzut în ultimele luni ca urmare a accelerării inflaţiei. "De mai multe luni, am observat o scădere a comenzilor în Europa, de aproximativ 20%", a declarat acesta.

În pofida acestui declin, pe ansamblul acestui an, înmatriculările de autovehicule noi în Europa ar urma să fie la un nivel comparabil cu cel din 2021, exceptând situaţia în care actualele probleme de pe lanţurile de aprovizionare, în special deficitul de semiconductori, nu vor perturba şi mai mult producţia, a adăugat Cambolive.

Nu în ultimul rând, informația trebuie citită în contextul în care valoarea preţului acţiunilor Renault a scăzut cu aproape 70% de la începutul lui 2018, compania fiind departe de a fi un lider pe piaţa vehiculelor electrice din Europa.



Citeste si