Inginerii de la Abarth au realizat un studiu alături de Loughborough University prin care au folosit, pentru prima oară, tehnologia de recunoaștere facială pentru a „citi” reacțiile de pe fețele șoferilor și pasagerilor din mașinile Abarth.

Parteneriatul dintre Fiat și Abarth se lungește pe mai multe decenii, dar, în prezent, numele mărcii fondate de Carlo Abarth tronează pe modelele Fiat ca simplă semnătură a unui nivel de performanțe ceva mai ridicat. Astfel, Abarth își atrage clienții vânzând ideea unei experiențe aparte la volanul modelelor sale care oferă nivele de dinamism peste linia obișnuită a produselor mărcii turineze. Acum, Abarth a vrut să dovedească, printr-un experiment practic, ideea că mașinile sale provoacă emoții puternice, atât pasagerilor, cât și celui aflat la volan.

În ceea ce Abarth numește o „premieră în lumea auto”, italienii au folosit tehnica de recunoaștere facială pentru a monitoriza și pentru a analiza reacțiile oamenilor aflați la bordul modelelelor Abarth. Studiul a fost efectuat cu ajutorul Doctorului Dale Esliger de la Loughborough University. Astfel, o serie de persoane a participat în mai multe probe dinamice și li s-au măsurat apoi reacțiile, cei aleși parcurgând tururi rapide de circuit, dar și probe de slalom sau de urmărire între vehicule. Toate aceste teste au avut loc pe circuitul Mallory Park din Marea Britanie, cei selecționați mergând alături de piloți profesioniști ale căror reacții au fost la rândul lor analizate. Mașinile puse la dispoziție, Abarth F595, 595 Esseesse și 595 Competizione, sunt toate derivate pe baza lui Fiat 500.

Rezultatele studiului arată că cea mai des întâlnită reacție pe care sistemul de recunoaștere facială a înregistrat-o pe durata tururilor rapide de circuit a fost aceea de bucurie, sentiment ce s-a regăsit în cazul a 31,8% din piloți și, respectiv, 35,4% din pasageri, se arată într-un comunicat Abarth. În plus, studiul arată că momentele de adrenalină de pe circuit au dus la reacții de teamă sau șoc (în 11,9% din cazuri) - ambele considerate ca sentimente pozitive în contextul acestei experiențe.

Tehnologia folosită a inclus și electrocardiograme, iar datele au fost analizate folosindu-se librăriile de date DeepFace Python și Facial Emotion Recognition. „Echipamentele biometrice pe care le-am folosit ne-au permis să detectăm o varietate mare de emoții pe care pasagerii și cei de la volan le-au simțit la volanul unui Abarth, inclusiv emoția dominantă,” a spus Dr. Esliger, care a subliniat însă că datele în această arie de cercetare sunt foarte limitate.

Citeste si:
Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie vizând Auto Italia
Consiliul Concurenţei a...

Sursa foto: Abarth

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri