Inginerii de la Abarth au realizat un studiu alături de Loughborough University prin care au folosit, pentru prima oară, tehnologia de recunoaștere facială pentru a „citi” reacțiile de pe fețele șoferilor și pasagerilor din mașinile Abarth.

Parteneriatul dintre Fiat și Abarth se lungește pe mai multe decenii, dar, în prezent, numele mărcii fondate de Carlo Abarth tronează pe modelele Fiat ca simplă semnătură a unui nivel de performanțe ceva mai ridicat. Astfel, Abarth își atrage clienții vânzând ideea unei experiențe aparte la volanul modelelor sale care oferă nivele de dinamism peste linia obișnuită a produselor mărcii turineze. Acum, Abarth a vrut să dovedească, printr-un experiment practic, ideea că mașinile sale provoacă emoții puternice, atât pasagerilor, cât și celui aflat la volan.

În ceea ce Abarth numește o „premieră în lumea auto”, italienii au folosit tehnica de recunoaștere facială pentru a monitoriza și pentru a analiza reacțiile oamenilor aflați la bordul modelelelor Abarth. Studiul a fost efectuat cu ajutorul Doctorului Dale Esliger de la Loughborough University. Astfel, o serie de persoane a participat în mai multe probe dinamice și li s-au măsurat apoi reacțiile, cei aleși parcurgând tururi rapide de circuit, dar și probe de slalom sau de urmărire între vehicule. Toate aceste teste au avut loc pe circuitul Mallory Park din Marea Britanie, cei selecționați mergând alături de piloți profesioniști ale căror reacții au fost la rândul lor analizate. Mașinile puse la dispoziție, Abarth F595, 595 Esseesse și 595 Competizione, sunt toate derivate pe baza lui Fiat 500.

Rezultatele studiului arată că cea mai des întâlnită reacție pe care sistemul de recunoaștere facială a înregistrat-o pe durata tururilor rapide de circuit a fost aceea de bucurie, sentiment ce s-a regăsit în cazul a 31,8% din piloți și, respectiv, 35,4% din pasageri, se arată într-un comunicat Abarth. În plus, studiul arată că momentele de adrenalină de pe circuit au dus la reacții de teamă sau șoc (în 11,9% din cazuri) - ambele considerate ca sentimente pozitive în contextul acestei experiențe.

Tehnologia folosită a inclus și electrocardiograme, iar datele au fost analizate folosindu-se librăriile de date DeepFace Python și Facial Emotion Recognition. „Echipamentele biometrice pe care le-am folosit ne-au permis să detectăm o varietate mare de emoții pe care pasagerii și cei de la volan le-au simțit la volanul unui Abarth, inclusiv emoția dominantă,” a spus Dr. Esliger, care a subliniat însă că datele în această arie de cercetare sunt foarte limitate.

Sursa foto: Abarth

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri