„Prioritatea mea numărul 1 este îmbunătățirea calității [modelelor produse],” spunea Jim Farley, CEO Ford, într-o discuție cu niște ingineri pensionați de la mijlocul lui decembrie. A fost o dovadă rarisimă de franchețe din partea omului aflat la vârful piramidei Ovalului Albastru care, pentru al doilea an consecutiv, a emis cele mai multe rechemări în service și retrageri dintre toți constructorii de pe piața din Statele Unite.

Nu mai puțin de 67 de retrageri și recehemări a emis Ford pe parcursul anului 2022, conform datelor strânse de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) și comunicate de Departamentul de Stat pentru Transporturi. Recordul negativ înregistrat de Ford a fost, probabil, și unul dintre motivele pentru care Farley a ales să fie atât de deschis cu privire la problemele pe care le traversează Ford. „Situația în care ne aflăm nu a apărut peste noapte, iar remedierea ei este un proces de durată, unul care va dura mai mulți ani,” a spus Farley, care este probabil conștient că, în total, peste 8,6 milioane de vehicule Ford au fost afectate de rechemări în 2022 - asta în condițiile în care, în total, producătorii auto de pe piața din SUA au emis 390 de rechemări sau retrageri anul trecut.

Pe poziția a doua în acest top al rușinii se află, în mod poate neașteptat, Volkswagen, dar diferența dintre Volkswagen și Ford este considerabilă: germanii au emis 45 de „recalls” în 2022, cu doar două mai multe decât Daimler Trucks care ocupă poziția a treia. Practic, în 2022, n-a trecut o săptămână fără ca Ford să emită un recall (aici se poate consulta lista completă). Vorbim de aceeași marcă ce, nu demult, renunța complet la toate modelele din segmentele de mașini mici și berline, pentru a se concentra pe crossovere, SUV-uri, camionete și Mustang-uri în America de Nord.

O „plăcintă” pe care Ford n-ar vrea să o mănânce - Date via Departamentul de Stat pentru Transporturi din SUA

În cazul Volkswagen, cele 45 de rechemări au afectat circa 1 milion de autovehicule, iar rechemările modelelor comerciale Daimler au afectat puțin peste 270.000 de autovehicule. Grupul Stellantis ocupă poziția a patra cu 38 de rechemări (dar care au afectat peste 3 milioane de mașini). În schimb, rivalii de la General Motors, au emis doar 30 de rechemări, însă au fost afectate multe mașini: aproape 3,3 milioane.

Motivele pentru care Ford a trebuit să-și anunțe clienții că trebuie să revină cu mașinile personale au fost dintre cele mai diverse. De pildă, în noiembrie, a fost emisă o atenționare către proprietarii de Ford Bronco Sport și Ford Escape (aproximativ 500.000 de mașini afectate) conform căreia aceștia ar trebui să treacă pe la service deoarece există pericolul apariției unor incendii la niște subansamble. Tot în noiembrie, 450.000 de Ford-uri F-150 au fost rechemate deoarece exista pericolul de cedare a ștergătoarelor. Tot în 2022 a fost afectat și Mustang-ul Mach E de probleme, anume aproape 50.000 de exemplare la care a fost detectat riscul pierderii de putere din motoarele electrice.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri