Hennessey n-a reușit să spulbere actualul record de viteză pentru mașini de stradă, dar americanii continuă să lucreze la modelul Venom F5, iar al treilea membru al familiei este Revolution, o variantă ultra-ușoară care este mai scumpă și se simte cel mai bine pe circuit, deși poate fi condusă și pe șosea.

Hennessey, tunerul și producătorul de hypercar-uri american, nu și-a lăsat în urmă ambiția de a pune mâna pe titlul de „cea mai rapidă mașină de stradă”, compania susținând deja că produce roadsterul cu viteza de vârf cea mai mare. Venom F5 vine, însă, și cu un acoperiș fix, iar această versiune a prins deja 436 km/h. Înainte de a ataca recordul deținut de Bugatti, Hennessey a decis să meșterească puțin la spectaculosul Venom F5 pentru a-l face rapid și pe un circuit virajat, nu doar în linie dreaptă. Aceasta a fost, în linii mari, geneza lui Revolution.

Cifrele de putere și cuplu sunt neschimbate căci, oricum, prea puțini și-ar putea dori mai mult. Astfel, V8-ul de 6.600 cmc twin-turbo dezvoltă 1.817 cai putere și 1.617 Nm care ajung la roți printr-o transmisie cu șapte trepte. Avantajul lui Revolution este, însă, greutatea sa, cântarul arătând acum doar 1.360 de kilograme, cu 25 de kilograme mai puțin decât în cazul variantei de bază.

Pe lângă kilogramele în minus, Revolution se prezintă și cu un pachet aerodinamic atent desenat format dintr-un eleron sculptat, aripioare de-o parte și de alta a nasului, un splitter și un difuzor mai mari, dar și o gură de aer pe plafon. În total, aceste schimbări cresc simțitor apăsarea aerodinamică, ea ajungând la 362 de kilograme la o viteză de 300 km/h. În schimb, la 400 km/h, apăsarea trece de 630 de kilograme.

Suspensia este de tip double-wishbone pe ambele punți, setată cu unghiuri mai agresive pentru uz pe circuit. Amortizoarele sunt reglabile, iar jantele sunt mai mari ca pe varianta obișnuită (care are jante de 19 inch pe față, respectiv de 20 inch pe spate). La interior, Venom F5 Revolution are un sistem de telemetrie integrat care-ți prezintă o multitudine de informații relevant pe circuit, inclusiv G-urile pe care le dezvoltă prin viraje.

Cel care a dezvoltat experiența dinamică de la bordul lui F5 Venom Revolution, inginerul-șef John Heinricy, a spus că parcursul dezvoltării acestui model a fost mai interesant decât în anii când lucra la General Motors pe modele sportive precum Corvette Z06 sau Cadillac CTS-V. Henricy este un fost pilot care a pilotat și Corvette-uri de uzină, dar și multe alte modele în campionatele americane în anii '80-'90, iar experiența sa a fost folosită din plin în setarea lui Venom F5, mașină numită după tornadele foarte puternice.

Hennessey vizează recordul de viteză pe o autostradă din Texas

Pe lângă Hennessey Venom F5 Revolution, care va debuta în fața publicului pe data de 15 ianuarie la Miami Motorcar Cavalcade Concours d’Elegance, americanii au făcut publice câteva detalii despre următorul test de viteză în care Hennessey va încerca să împingă un F5 până la 480 de km/h. Deși Venom F5 a fost prezentat oficial în 2020, americanii n-au organizat, până acum, un test de viteză prin care să aducă credibilitate anunțului oficial cum că mașina ar putea depăși 485 km/h.

John Hennessey, fondatorul companiei, a declarat recent că ar putea organiza un test pe două direcții chiar pe una din noile autostrăzi texane care sunt, în prezent, în construcție. Acesta a subliniat că, în ultimii ani, Hennessey s-a concentrat pe onorarea comenzilor primite pentru F5, livrând al 10-lea exemplar la finele anului trecut.

În mod ideal, Venom F5 ar avea nevoie de o linie dreaptă lună de aproximativ 10-11 kilometri pentru a-și atinge potențialul, iar locația folosită pentru a bifa viteza de 436 km/h nu este îndeajuns de vastă pentru viteze mai mari. Hennessey susține și că autostrada din Nevada, folosită de Koenigsegg, nu este îndeajuns de lată, iar o pală de vânt ar putea pune pilotul în dificultate la o viteză atât de mare.

Sursa foto: Hennessey

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri