FOTO | Cele mai tari lansări de la Monterey Car Week: De la cel mai puternic Lamborghini și până la noul supercar Lexus

Sursǎ foto: Lamborghini

FOTO | Cele mai tari lansări de la Monterey Car Week: De la cel mai puternic Lamborghini și până la noul supercar Lexus

Cuprins Articol:

An de an, Carmel Valley, dar și împrejurimile, sunt luate cu asalt de mii de iubitori de automobile. Toți se adună pentru a admira unele dintre cele mai scumpe, mai rare și mai spectaculoase modele de istorie, căci Monterey Car Week adună într-un spațiu de câteva zile unele dintre cele mai importante evenimente auto din America de Nord, inclusiv Monterey Historics, organizat pe circuitul Laguna Seca din apropiere, dar și The Quail, a Motorsports Gathering, licitații de profil (RM/Sotheby's, Mecum) și cunoscutul concurs de eleganță de la Pebble Beach.

În 2025, în cadrul diverselor evenimente aflate sub umbrela Monterey Car Week, mai mulți producători importanți, dar și tuneri celebri, companii specializate în resto-modding și constructori de hypercar-uri au prezentat modele noi cu adevărat spectaculoase, iar Wall-Street.ro trece în revistă cele mai importante lansări.

Lamborghini Fenomeno, cel mai puternic Lambo din toate timpurile

Sursă foto: Lamborghini

Cu un preț de pornire de 3 milioane de euro fără TVA, Fenomeno este o variantă mai puternică și mai exclusivistă a lui Revuelto. Doar 29 de unități vor fi comercializate, iar acesta este al zecelea Lamborghini produs în serie limitată, primul dintre ele fiind Reventon, lansat în 2007.

Puterea totală a mașini este de 1.080 cai putere, un record pentru marca din Sant'Agata Bolognese. Asta a fost posibil prin creșterea puterii agregatului V12 aspirat de 6,5 litri cu 10 cai putere, motorul termic combinându-se cu un altul electric de 55 de cai putere amplasat posterior, respectiv două alte motoare cu flux axial care se găsesc pe puntea față. Acestea se „ocupă” fiecare de câte o roată, pentru a-ți permite să plasezi mașina mai bine prin viraje, prin torque vectoring.

Șefii Lamborghini susțin că mașină are nevoie cu 20% mai multă răcire decât un Revuelto, având și o baterie de două ori mai mare (7 kWh). De asemenea, pachetul aerodinamic oferă un plus de 30% față de modelul pe care Fenomeno este bazat. Performanțele sunt și ele destul de extreme: 0-100 km/h în 2,4 secunde (cu 0,1 secunde mai rapid ca Revuelto), în timp ce 0 - 200 km/h durează 6,7 secunde. Viteza maximă va fi ceva mai mare de 350 km/h, cât prinde Revuelto.

Lamborghini a transmis și că le-a permis designerilor să se exprime, având mai multă libertate decât atunci când au dezvoltat Countach, o mașină ce trebuia să aducă aminte de vechiul model al aniilor '70-'80. Acum, Fenomeno are o linie nouă, un spate schimbat cu stopuri în formă de Y, o coadă mai lungă cu 67 mm față de Revuelto, respectiv guri de aer mult mai mari în față și pe laterale pentru a ajuta efortul de răcire.

Lexus Sport Concept arată calea pe care va merge urmașul lui LFA

Sursă foto: Lexus

Lexus a adus la Goodwood Festival of Speed două concepte camuflate, unul de stradă și celelălalt de curse. Versiunea de competiții mai fusese văzută în public, testând pe diverse circuite, inclusiv la Laguna Seca. Această mașină va înlocui modelul RC-F GT3 care concurează inclusiv în Campionatul Mondial de Anduranță, din echipă făcând parte și românul Petru Umbrărescu.

Noua mașină sport a Toyota, însă, va fi mult mai radicală decât vechiul coupe cu agregat V8, deși ar putea păstra același tip de motorizare. Cei din lumea auto sugerează că niponii vor opta fie pentru un V8, fie pentru un V6, fie pentru ambele variante, în funcție de versiunea aleasă. Deși numele nu este cunoscut (unii sugerează că se va numi LFR), acum știm cum ar putea arăta mașina, pentru că Lexus a adus la Monterey un concept care prefațează versiunea de serie.

Numele este simplist, Lexus Sport Concept, dar mașina nu. Design-ul este clasic, al unui grand tourer cu capota lungă, motor frontal, și spate scurt, practic pe ADN-ul lui Mercedes-AMG GT sau Aston Martin Vantage. În ciuda formei retro, se observă diverse guri de aer, canale „croite” în caroserie și mici elemente aerodinamice, ceea ce arată că inginerii și proiectanții Toyota au avut grijă să se ocupe de managementul aerodinamic al unei mașini care cu siguranță va oferi peste 600 de cai putere.

Totuși, Lexus nu a oferit nici la Monterey vreun detaliu despre mașină. Conceptul prezentat nu a avut, însă, țevi de eșapamment, sugerând o propulsie alternativă, asemeni conceptului Lexus Electrified Sport din 2021. Dar, cum spuneam, vor exista cu siguranță variante cu motoare termice, poate hibridizate. Cel mai probabil, versiunea de curse va fi dezvăluită anul viitor sau în iarna anului acesta pentru a putea debuta în sezonul 2025, iar mașina de stradă va urma în scurt timp.

GMA S1 LM este un tribut adus mașinii cu care McLaren a câștigat la Le Mans

Sursă foto: Gordon Murray Automotive

Proiectat de același om care a fost în spatele originalului McLaren F1 din anii '90, GMA S1 LM este o reinterpretare modernă a celebrului model. Dezvoltat de Gordon Murray Special Vehicles (GMSV), o companie derivată din Gordon Murray Automotive, S1 LM va fi produs în doar cinci exemplare și toate au fost achiziționate de același client.

Deși este bazat pe GMA T.50, versiunea sportivă S1 LM nu mai are un ventilator în partea posterioară pentru a genera apăsare, inginerii venind cu soluția clasică a difuzoarelor în podea și a unui eleron de mari dimensiuni. Tot design-ul amintește de F1 GTR, inclusiv capota din față, dar farurile sunt mult mai înguste, profitând de tehnologia modernă LED. De asemenea, stopurile sunt în stil McLaren F1, dar și linia laterală și gurile de admisie din capota față și de pe plafon.

Jantele seamănă cu ele, iar interiorul urmează același layout - cu 3 locuri, șoferul stând în mijloc. Motorul V12 aspirat dezvoltat de Cosworth a fost modificat și împins până la 4,3 litri, ceea ce înseamnă că puterea maximă va fi de circa 693 cai putere. Toată această putere (față de 655 cai putere pe un T.50 obișnuit) se duce către puntea spate printr-o cutie manuală cu șase rapoarte. Ca și până acum, motorul se turează până la 12.100 rpm.

Cele cinci unități „de serie” vor fi produse anul viitor, iar GMA nu a oferit informații despre preț. Noi ne așteptăm ca acesta să fie de peste 5 milioane de euro per unitate. Totodată, nu știm nici identitatea clientului special.

GMA Le Mans GTR amintește de mașinile cu coadă lungă de la Le Mans

Sursă foto: Gordon Murray Automotive

Gordon Murray, celebrul designer din spatele lui McLaren F1, dar și a unor monoposturi de Formula 1 de la Brabham și McLaren, a dezvăluit nu una, ci două mașini în Monterey. Cea de-a doua lansare, de asemenea operă a noii companii/divizii GMSV, se numește Le Mans GTR, iar stilistica din spatele său ar trebui să aducă aminte de mașinile de clasă GT1 cu coadă lungă de la finele aniilor '90, așa cum a fost Mclaren F1 GTR dezvoltat de Murray în 1997.

În ciuda sursei de inspirație comune, Le Mans GTR arată complet diferit de S1 LM, dar și de T.50, cu care împărtășește șasiul. De asemnea, ventilatorul lipsește și pe acest model, dar motorul este același și este montat direct pe monococă. Vorbim de agregatul de 3,9 litri V12 aspirat natural cu 655 cai putere și o transmisie manuală cu șase rapoarte care duce puterea pe spate.

Doar 24 de unități vor fi fabricate, iar toate au fost deja vândute, pentru o sumă necunoscută. GMA transmite că șasiul a fost optimizat pentru mers pe circuit, cu o suspensie mai tare, o direcție și mai precisă, dar și modificări la frâne. Chiar și așa, mașina poate în continuare să meargă și pe stradă.

Ringbrothers pun motor de Mustang pe un Aston Martin DBS

Sursă foto: Ringbrothers

Generația de la mijlocul aniilor '70 a lui Aston Martin DBS aduce aminte, pe alocuri, de Ford-ul Mustang din aceeași perioadă. Similitudinile au fost, probabil, observate și de cei de la Ringbrothers, un tuner american specializat pe restomod-uri ale modelelor Ford Mustang.

Cea mai recentă creație a lor, prezentată în timpul Monterey Car Week, este, însă, un Aston Martin DBS, dar sub capotă se află o surpriză a Ovalului Albastru. Asta pentru că americanii au rămas la ce știu și au echipat mașina cu un agregat V8 de pe Mustang.

Motorul V8 de cinci litri a cooptat un supercharger de 2,65 litri pentru o putere totală de 805 cai putere. Șasiul este creat special de Roadster Shop, deci nu vorbim de platforma originală Aston Martin, doar caroseria amintind de vechiul GT britanic. Asta înseamnă un ampatament mai lung, dar și o caroserie mai lată la ambele capete. Suspensia Fox de tip coilover este sportivă, la fel ca și frânele Brembo, ascunse în spatele unor jante speciale HRE.

Caroseria în sine este din fibră de carbon, la fel ca și bordul. Jim Ring, co-fondator al Ringbrothers, a declarat că brief-ul acestui proiect a fost simplu: „Ne-am imaginat ce ar conduce un agent MI6 în weekend?”. Mașina aduce aminte de franciza James Bond prin culoarea gri, dar și prin capacele de pe motor cu o jojă în forma unui pahar de Martini și scris „Aston-Martini”.

Ruf Rodeo este un 911 de teren cu parfum retro

Sursă foto: Ruf

Constructorul german Ruf a prezentat, în urmă cu câțiva ani, o versiune de teren bazată pe modelul 911, care aducea aminte de vechile mașini de Dakar din anii '80. Cu ocazia ediției din acest an a Monterey Car Week, Ruf a prezentat prima variantă de serie a lui Ruf Rodeo, care îmbină design-ul clasic cu tehnologia de vârf.

Bazat pe design-ul lui Ruf SCR, noul model care o monococă de carbon dezvoltată special, ceea ce-l face singurul automobil de teren cu o astfel de platformă. Ecartamentul pe spate a fost mărit cu peste 140mm, iar pe față cu 41mm, pentru a putea găzdui roți de teren de mari dimensiuni, dar și o suspensie cu o cursă mai mare. De asemenea, barele au fost ramforsate, iar noi protecții pentru componente au fost plasate pe dedesubt.

Cu un boxer de 3,6 litri turbo răcit cu apă, Rodeo pune pe masă 610 cai putere și 700 Nm. Puterea este transmisă printr-o cutie cu șase rapoarte către toate patru roțile. Suspensia este de tip pushrod coilover, cu amortizoare adaptive și brațe duble.

Cu ocazia evenimentului The Quail, a Motorsport Gathering, Ruf a prezentat și cel mai nou Ruf CTR3 Evo, dar și Ruf Tribute, două modele foarte diferite. Primul are 800 de cai putere, iar cel de-al doilea doar 550 de cai putere, dar motorul este diferit în cazul lui Tribute, fiind vorba de un agregat răcit cu aer.

Meyers Manx LFG este un buggy modern dezvoltat cu ajutorul unui tuner Porsche

Sursă foto: Meyers Manx

Celebrul buggy Meyers Manx a fost reinterpretat de compania care l-a creat, în anii '60, iar cea mai recentă versiune modernizată beneficiază de experiența unui cunoscut tuner Porsche din Marea Britanie, Tuthill Porsche.

Compania a construit, printre altele, singurul Porsche 911 (997) GT3 de raliuri dezvoltat pentru clasa FIA RGT, mașină care poate fi văzută astăzi pe probele speciale din România, în mâinile multiplului campion național Simone Tempestini. În trecut, același exemplar a fost pilotat în etape de WRC de fostul pilot de uzină Ford Francois Delecour.

Caroseria de carbon este mult mai lată decât în cazul unui buggy obișnuit, iar caroseria este închisă. Totuși, acoperișul este detașabil, la fel ca și ușile de tip gullwing. Farurile, în formă de pastilă și cu tehnologie LED, înlocuiesc clasicele faruri halogen rotunde. Motorul este unul de 4,0 litri cu șase cilindri, o versiune modificată a agregatului folosit de Tuthill pe restomod-ul 911K. Acesta se poate tura până la 11.500 rpm pe 911K, dar probabil a fost limitat pe buggy.

Cutia de viteze secvențială cu șase rapoarte transmite puterea - de peste 400 de cai putere ar fi vorba - către toate patru roțile, iar modelul va fi produs în serie limitată.

Chevrolet dezvăluie noile concepte CX și CX.R Vision Gran Turismo

Sursă foto: Chevrolet

Chevrolet a adus două concepte futuriste în Monterey. Modelele prefigurează viitorul supercar-ului american. Vorbim de o versiune de stradă, Corvette CX, respectiv una de competiții, care va apărea în jocul Gran Turismo pe PlayStation. Mașinile au fost proiectate de designerii de la Chevrolet Performance Studio în Warren, Michigan.

Mașina are un aspect agresiv, cu un sistem prin care toată partea frontală, în fața capotei față, se ridică, cu tot cu parbriz. Asta permite ca înălțimea totală a mașinii să fie de doar 1.041mm, iar CX include mai multe elemente de aerodinamică activă.

Mașina are un splitter generos în față, combinat cu un difuzor mare în spate, dar și ventilatoare care sug aerul de sub podea, ca în cazul lui McMurtry Speirling. Volanul aduce aminte de lumea motorsport-ului, cu un ecran integrat în volan.

Pe parte tehnică, modelul este electric, cu patru motoare, câte unul pentru fiecare roată. Puterea totală este de peste 2.000 de cai putere, bateria care le alimentează fiind de 90 kWh.

Gunther Werks a construit un Porsche 993 aspirat natural cu 1.000 cai putere

Sursă foto: Gunther Werks

Dezvăluit alături de noul GWX, care va fi făcut în trei exemplare, Gunther Werks Project F-26 este un model extrem care împinge la maximum ideea de Porsche cu motor răcit cu aer. Caroseria amintește de un 993, dar acest restomod introduce multe elemente radicale. Ca și alte mașini Gunther Werks, acesta va fi fabricat într-o serie limitată de doar 26 de exemplare.

Partea frontală este turtită, amintind de modelele Porsche 911 Slantnose, dar în lipsa farurilor escamotabile trebuie să ne mulțumim cu niște LED-uri incorporate în niște faruri înguste. Motorul, co-dezvoltat cu Rothsport Racing, dezvoltă 1.000 cai putere și 1.017 Nm. Vorbim de un agregat de 4,0 litri twin-turbo atmosferic.

Suspensia a fost modificată, iar acum are brațe duble, iar frânele și amortizoarele sunt și ele noi. Per total, Project F-26 cântărește doar 1.224 kilograme, iar asta cu tot cu pachetul aerodinamic agresiv, roțile imense și cauciucurile Continental foarte late.

Hennessey F5 Revolution LF este un supercar american unicat, cel mai scump din istoria companiei

Sursă foto: Hennessey

Hennessey, care cândva deținea recordul de cea mai rapidă mașină din lume, a dezvăluit cea mai exclusivistă versiune a lui F5 Revolution. Noul model LF, denumit astfel după colecționarul care l-a comandat, este primul construit de către divizia de personalizare Maverick, care poate crea mașini unicat.

Special pentru antreprenorul Louis Florey, Hennessey a dezvoltat un nou șasiu tip monococă din carbon, pe car stă o caroserie cu un nas reprofilat, o aripă față mai înaltă și multe alte elemente aerodinamice regândite. Decapotabila este vopsită într-o culoare specială, iar motorul twin-turbo V8 de 6,6 litri dezvoltă în această configurație 2.031 cai putere.

Puterea ajunge la roți printr-o cutie manuală cu șase rapoarte, iar dacă asta pare extrem, Hennessey a prezentat și noul Venom F5 Revolution Evolution, un nou pas în evoluția lui Venom F5. Posesorii actuali ai acestui model își pot trimite mașinile înapoi la fabrică pentru a fi îmbunătățite și aduse la specificația Evolution.

Personalizate pentru tine