A patra generație a berlinei de clasă medie Superb, dar și a doua generație a SUV-ului de clasă medie Kodiaq vor fi lansate anul acesta, iar Skoda plănuiește pentru acest an și reîmprospătări pentru modelele crossover-ul Kamiq și hatchback-ul compact Scala. Design-ul noului Superb va fi destul de conservator, urmând linia vizuală Crystalline propusă și de alte modele din gamă.

Noua Skoda Superb va fi lansată cu multe îmbunătățiri, deși majoritatea se vor ascunde la interior. Producătorul de buget din cadrul grupului VAG va lua la țintă Peugeot-ul 508 cu noul model care fi disponibil și ca estate. Autocar a confirmat că și a patra generație Superb se va baza, în mare, pe motoare cu ardere internă, în ciuda faptului că Skoda se află pe drumul electrificării, fapt subliniat de investițiile de 5,6 miliarde de lei în noi tehnologii și electro-mobilitate care includ și sumele necesare lansării de trei noi modele 100% electrice până în 2026.

Informația că Skoda plănuiește să prezinte o nouă Superb, dar și generația a doua a SUV-ului Kodiaq, în 2023 a fost inițial observată într-un raport de vânzări pe anul trecut. Skoda consideră că, în 2030, vânzările de modele poluante va reprezenta, în continuare, aproximativ 30% din volumul total, deși greul va fi dus de o mașină de oraș electrică, un Karoq EV, dar și un SUV mai mare.

Detalii de design tipice Skoda - captură de ecran din raportul Skoda, via Motor1.com

Cum actualul Superb, lansat în 2015, este construit pe aceeași platformă ca și Volkswagen Passat, și a patra generație va avea la bază platforma MQB Evo care se ascunde sub ultimele berline din Wolfsburg. În prezent, Superb-ul are motoare de 1.500 sau 2.000 cmc turbo pe benzină, dar și agregate turbo diesel de 1.600 cmc sau 2.000 cmc. În plus, este oferită și varianta plug-in hybrid care combină un motor de 1.400 cmc și un motor electric „hrănit” de o baterie de 13 kWh care dezvoltă 215 cai putere.

Nu știm, încă, datele tehnice ale noului model, dar, dat fiind aplombul cu care Skoda vrea să treacă la modele electrice, latura hibridă ar trebui să fie mai bine reprezentată și ar trebui să crească și autonomia full-electrică ce, în prezent, nu depășește 50 de kilometri. Cu toate acestea, motoarele clasice vor rămâne în ofertă, Skoda vizând să nu crească prea mult prețul de 34.000 de euro al actualului model.

Actualul Skoda Kodiaq a fost lansat în anul 2016

Imaginile cu prototipurile văzute în teste prezintă doar caroseria estate, dar raportul pe 2022 care indică apariția viitorului model sugerează și prezența în gamă a variantei în trei volume cu hayon (lift-back). Noua Superb ar trebui să fie asamblată la uzina din Bratislava, la fel ca viitorul Passat - asta deși actualul model este asamblat în Cehia, la Kvasiny (Autocar, contrazicând Motor1, susține că mașina va fi, totuși, făcută în continuare în Cehia). Trebuie, însă, spus că Volkswagen a decis că viitorul Passat va fi vândut doar ca estate, iar prototipurile văzute în teste confirmă acest lucru.

Cum spuneam, design-ul noului model va fi destul de conservator, îmbinând blocuri optice față și spate Crystalline, dar și o grilă mare în partea din față. În plus, lansarea unui nou Kodiaq dă de înțeles că Volkswagen, la rândul său, pregătește un nou Tiguan. Există deja zvonuri că noul model va fai mai mare și mai rotunjit la exterior. Vânzările Skoda sunt în scădere în ultimele 12 luni, inclusiv cele ale lui Superb care au scăzut cu 8%, liderul de vânzări fiind, în continuare, Octavia.

Sursa foto: Skoda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri