12 Ianuarie 2023

Volkswagen: Deficitul de cipuri rămâne o constantă și în 2023



Gigantul german consideră că problemele de pe lanțurile de aprovizionare, începute în perioada pandemică, dar care s-au mărit din cauza războiului din Ucraina, vor continua să afecteze producția de automobile și în 2023, iar deficitul de cipuri și semiconductori va da și el bătăi de cap constructorilor, deși soluții există pentru viitor, relatează Autocar.

Unul dintre cei mai mari producători din industria auto, Volkswagen, subliniază că dificultățile care au marcat piața auto în ultimele 12 luni vor continua să impacteze pe toată lumea. Chiar și așa, se pun la punct lanțuri alternative de aprovizionare și metode de a evita China pe partea de semiconductori.

Încă din primăvara anului trecut, se ridicau semne de întrebare cu privire la posibilitatea remedierii situației în 2023, șeful BMW considerând că vom trece prin aceleași complicații și în acest an. Acum, Volkswagen se arată la fel de circumspect, Imelda Labbe, parte a board-ului VW, spunând că „avem un o listă de comenzi și precomenzi extrem de lungă, din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare.”

Volkswagen ID.7 va fi modelul premium al gamei ID

Tocmai de aceea, Volkswagen forțează mărirea gamei de modele electrice sub brand-ul ID, acestea fiind cele care s-au bucurat de cea mai mare creștere în vânzări în 2022. Astfel, deși volumul total de vânzări pe plan mondial a scăzut cu 6,8%, vânzările de mașini electrice a crescut cu 23,6%, totalizând 330.000 de unități. Cel mai popular model a fost crossover-ul ID.4, iar piața care a absorbit cele mai multe EV-uri Volkswagen a fost cea chineză, germanii dublânduși vânzările de electrice acolo. În plus, Volkswagen Vehicule Comerciale și-a dublat la rândul său vânzările de EV-uri, noul ID.Buzz dovedindu-se extrem de popular.

În plus, pentru a combate problemele cu semiconductorii, fostul CEO Herbert Deiss a semnat un memorandum cu guvernul canadian care pune bazele producției de materie primă pentru baterii, dar și dezvoltarea de tehnologii conexe. Labbe a adăugat că, până în 2026, „Volkswagen va avea un model electric pentru fiecare segment de piață,” iar germanii tocmai ce au prezentat, la CES 2023, vârful de lance, ID.7.

Vânzările de mașini electrice vor continua să bată recorduri și în anii următori

O analiză a EY Mobility Lens Forecaster susține că vânzările de vehicule electrice în SUA, China și Europa vor depăși toate celelalte tipuri de motorizări cu trei ani mai devreme decât se preconiza anterior. Cele mai recente previziuni arată că, până în 2027, vânzările de vehicule electrice în Europa le vor depăși pe cele ale altor sisteme de propulsie, o tendință care se va repeta atât în China, cât și în SUA până în 2032.

Volkswagen vede sectorul electric ca pe marele plus al anului 2022

În cazul Europei și al Chinei, acest lucru se va întâmpla cu un an mai repede decât se preconiza anterior, iar în cazul SUA cu patru ani mai repede. În SUA, schimbarea este determinată de investițiile continue în electrificare. Analiza arată, de asemenea, că, până în 2040, vânzările de vehicule cu motor cu ardere internă se vor reduce la mai puțin de 1% din vânzările globale, cu cinci ani mai repede decât se preconiza anterior.

Această prognoză se bazează pe un instrument ce folosește inteligență artificială, care oferă o perspectivă pentru înmatriculările de vehicule ușoare până în 2050.



Citeste si