Porsche 718 Spyder RS este ultimul model din această familie, care reunește coupe-ul Cayman și decapotabila Boxster, care va veni cu un motor cu ardere internă. Deși Porsche investește masiv în e-fuels, această decapotabilă cu motor de Porsche 911 GT3 care se turează până la 9.000 de rpm va deveni o raritate în viitor, făcându-și loc în valuri de zgomot printre automobilele electrice.

Porsche a prezentat varianta fără un acoperiș rigid a lui Cayman GT4 RS. Vorbim, deci, în linii mari, de versiunea decapotabilă a unei mașini de curse pentru șosea, deoarecce GT4 RS este la o aruncătură de băț de brutalitatea unui Cayman GT4 de pe circuitele din campionatul european. Cu alte cuvinte, toate elementele aerodinamice, jantele uriașe și componentele din fibră de carbon sunt menite să te facă să te simți pilot, pe circuit. În plus, acoperișul textil e inspirat din lumea yachting-ului.

Mașina este cu 40 de kilograme kilograme mai ușoară decât un 718 Spyder standard, acul cântarului arătând acum 1.410 kilograme - cu 40 mai puține decât un Porsche 911 (992) GT3 RS. O mare parte din cura de slăbire s-a concentrat chiar pe acoperișul textil, varianta filiformă folosită pe RS cântăresc puțin peste 18 kilograme, adică cu aproape 8 kilograme mai puțin decât în cazul unui Spyder mai ieftin. În splus, suspensia a fost alterată, iar garda la sol este mai mică cu 40 de milimetri, jantele standard de 20 de inchi putând fi înlocuite cu un alt set de magneziu care este opțional.

Porsche susține că această variantă „de vară” diferă de Cayman GT4 RS Coupe în mai multe privințe, mai ales în ceea ce privește setarea suspensiei și a amortizoarelor care sunt o idee mai moi pentru a oferi un plus de confort. Pachetul Weissach este disponibil și acesta oferă și niște evacuări speciale culese de pe modelul de circuit 935 lansat în urmă cu cinci ani. Restul suitei de echipamente parte a pachetului Weissach sunt incluse, inclusiv opțiunea de a accesa date de telemetrie prin sistemul de infotainment, dar și un cronometru pentru ieșirile pe circuit.

În mijlocul celui mai rapid Cayman Spyder este același agregat boxer de 4.000 cmc ca și în varianta coupe, adică motorul de pe ultimul 911 GT3. Acesta dezvoltă 493 de cai putere și 450 de Nm, toată puterea fiind trimisă către puntea spate de o transmisie PDK cu șapte rapoarte. O accelerație de la 0 la 100 de km/h în 3,4 secunde este posibilă, respectiv de la 0 la 200 km/h în 10,9 secunde. Viteza maximă este de 309 km/h, cu 7 km/h sub cea a variantei Coupe.

Toată această performanță vine, însă, cu un preț și, în cazul lui 718 Spyder RS, acesta este însemnat. Pe piața din Germania, prețul de pornire este de 140.000 de euro, asta în condițiile în care un 718 standard costă aproximativ 70.000 de euro. Prețul pentru România al lui 718 Spyder RS este mai mare decât în Germania, respectiv 168.000 de euro cu TVA inclus, identic cu al variantei Coupe și cu 63.000 de euro peste un 718 Spyder standard. Mașina va fi prezentată publicului cu ocazia Goodwood Festival of Speed, în iulie, iar livrările vor începe tot atunci.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri