31 Mai 2023

Dacia și schimbarea la față: Cum s-a făcut restilizarea în bloc a gamei



Dacia se laudă, în prezent, cu unele dintre cele mai populare modele din Europa, Sandero și Duster fiind în topul vânzărilor pe majoritatea piețelor de pe Bătrânul continent. Dar producătorul de la Mioveni nu s-a culcat pe lauri și pregătește, în perioada următoare, o serie de lansări, toate urmând noul limbaj vizual prezentat încă din 2021, dar introdus în producție anul trecut. Reprezentanții Dacia au explicat cât de dificilă a fost această tranziție.

Primul constructor auto românesc de volum, Dacia, a celebrat atingerea bornei de 10 milioane de mașini vândute anul trecut, aproximativ șapte milioane dintre acestea ieșind de pe porțile uzinei din Mioveni, începând cu 1968. În ciuda creșterii inerente a prețurilor, brand-ul de buget din grupul Renault și-a păstrat atuurile pe care le prezintă, astăzi, sub înfățișarea noii imagini „Dacia Link”.

Presa franceză a detaliat particularitățile trecerii la noua parte frontală, acest facelift fiind aplicat concomitent pe toate modelele din familia Dacia. Dacă Renault, de pildă, a introdus pas cu pas noul său limbaj de design, Renault-ul Clio fiind cel mai nou model care a primit elementele vizuale „Nouvelle Vague”, Dacia a făcut acest pas „în bloc”. Modelele Duster, Sandero, Jogger, Spring și Logan au intrat în producție cu noul design începând din septembrie 2022. În total, schimbarea a inclus 190 de componente noi obținute de la 57 de furnizori.

Dacia Jogger în variantă concept

„Ne-am pregătit de această schimbare vreme de un an întreg, anticipând toate problemele care ar putea să apară pe lanțurile de distribuție, dar și la partea de pregătire și controlul calității”, a spus Ștefan Stanca, Engineering Project Manager la Dacia, care a subliniat că toată această reîmprospătare a început pe când uzina auto încă simțea din plin reculul perioadei de pandemie. „Chiar și așa, toate modelele de pre-producție au fost livrate la timp pentru teste, iar data de începere a producției în serie a fost respectată”, a punctat Ileana Botea, project manager pe partea de logistică.

„În paralel cu producția, a trebuit și să pregătim toate echipele noastre pentru noile procese și să preluăm toate comenzile venite încă de dinainte de introducerea noii imagini de brand. Am făcut toate acestea fără a încetini fluxul de producție”, a spus Christophe Didi, director industrial al Dacia, citat de L'argus. Dacia a demarat, astfel, producția modelelor restilizate atât la uzina din România, cât și la cele două uzine din Maroc (Tanger și Casablanca). Primele modele produse cu noua „față” au fost Sandero, Logan, Jogger și Logan. Modelul Spring este produs în continuare în China ca parte a unui parteneriat dintre Renault și Dongfeng.

Jogger-ul cu vechea grilă a mărcii. Printre modificările ca parte a facelift-ului se numără și unele grile de aer și alte culori exterioare

În uzinele sale, Dacia asamblează câte o mașină la fiecare 50 de secunde, adică 3.100 pe zi, același ritm de producție fiind respectat și la uzina din Shiyan, China. Din 2024, producția lui Jogger va fi mutată complet de la Mioveni la Tanger pentru a se face loc pentru noul SUV mai mare Bigster. Ulterior, și noul Duster va fi produs la noi. Acestea sunt și modelele pe care Dacia le pregătește pentru următorii doi ani.



Citeste si