12 Ianuarie 2024

Mercedes-Benz, punct de vedere surprinzător: Ar putea să nu avem nevoie de baterii solid-state



Mercedes-Benz sfătuiește la răbdare când vine vorba de bateriile solid-state, descrise de unii ca fiind o tehnologie care va aduce EV-urile pe noi culmi de performanță și eficiență. Markus Schäfer, CTO-ul Mercedes-Benz, descrie cele mai noi dezvoltări din zona bateriilor litiu-ion ca fiind „surprinzătoare” și spune că următoarele generații vor oferi autonomii similare cu cele pe care le asimilăm cu tehnologia solid-state, conform Autocar.

Baterii solid-state sau litiu-ion? Aceasta este o dezbatere pe care am mai avut-o pe Wall-Street.ro, care s-a complicat de când mai mulți producători analizează viabilitatea soluției mai ieftine (și mai curate) cu baterii pe bază de sodiu-ion. Stellantis se numără printre cei care bagă bani în această ultimă tehnologie, în timp ce Mercedes-Benz pare că pariază în continuare pe bateriile litiu-ion.

Recent, Volkswagen a anunțat că a obținut rezultate încurajatoare în testele cu un prototip de baterie solid-state care s-a dovedit a fi foarte rezistentă chiar și după foarte multe cicluri de reîncărcare. Toyota, în schimb, a temperat așteptările unora, niponii spunând că primele lor baterii solid-state vor fi lansate abia în 2026-2027 (prin partenerul DENSO), dar că producția de masă reprezintă o provocare ce nu va fi depășită în acest deceniu.

Schäfer, însă, nu crede că bateriile solid-state aduc un beneficiu evident în materie de cost sau al energiei înmagazinate, în comparație cu cele de tip litiu-ion cu electrolit lichid. „Motivul este simplu: foarte multă lume a investit timp și bani în dezvoltarea celulelor obișnuite și tehnologia este acum mult mai bună”, a spus acesta. Cele două variante sunt „într-o luptă umăr la umăr din care nu se întrevede în învingător cert”, conform germanului. El a mai punctat că bateriile solid-state par a fi mai sigure, dar că și cele litiu-ion de ultimă generație au înregistrat progrese la acest capitol.

Inginerul Mercedes-Benz este de părere că bateriile solid-state nu mai reprezintă „o mare descoperire” și că „au în față un drum lung [până să fie gata de producție]”. El a făcut o paralelă între previziunile optimiste cu privire la dezvoltarea funcțiilor de conducere autonomă - care s-au lovit de un zid tehnologic pentru moment - și cele cu privire la eficiența și validitatea conceptului bateriilor solid-state.



Citeste si