1 Aprilie 2024

Care sunt cele mai ieftine mașini noi în România în 2024



Mașinile noi devin tot mai scumpe de la an la an, statisticile arătând că prețul acestora a crescut, în medie, cu 4.000 de euro între 2015 și 2020. Chiar și așa, în România, cele mai ieftine 10 mașini noi de pe piață costă fiecare mai puțin de 16.000 de euro, dar campionul prețurilor mici este același ca și în anii anteriori.

Suzuki Swift

Cea mai scumpă mașină dintre cele ieftine este una dintre cele care a primit o generație nouă pentru acest an. Este vorba de bine-cunoscutul Suzuki Swift, model asamblat la vecinii maghiari și care oferă, în varianta de bază care costă 15.590 euro, un motor cu patru pistoane ce dezvoltă 83 de cai putere. Prețul de listă este, însă, pentru generația veche. Mașina se conduce bine, fiind ușoară cu cele 870 de kilograme ale sale și o direcție și transmisie care nu-ți pun gând rău. Ca și restul modelelor mărcii japoneze, chiar și Swift are propulsie mild-hybrid.

Sursă foto: Suzuki (generația nouă)


Citroen C3

Diferența dintre Suzuki Swift și al doilea model din acest top este mică - de doar 90 dde euro, adică 15.500 euro - dar contra acestei sume cu care nu-ți poți cumpăra nici măcar o pereche de ochelari de soare de Doamne-ajută primești o ținută de drum mult mai confortabilă și performanțe similare. Sub capota lui Citroen C3 se regăsește un agregat aspirat de 1.200 cmc cu trei cilindri și 83 cai putere. Mașina este potrivită drumurilor românești cu o gardă la sol destul de mare pentru segment și, în plus, Citroen va lansa în scurt timp varianta 100% electrică e-C3. Aceasta din urmă se numără printre cele mai ieftine EV-uri asamblate în Europa. De menționat, ca și-n cazul celorlalte modele din top, prețul de listă menționat este fără ajutor prin programul Rabla. În cazul lui C3, de pildă, modelul de bază poate fi achiziționat cu doar 10.766 euro prin Rabla, dacă ar mai fi fonduri.

Sursă foto: Citroen


Fiat Panda

Fiat Panda se numără printre veteranii adevărați ai segmentului mini. Modelul, lansat în 2011, păstrează toate atributele care l-au făcut pe Panda unul dintre cele mai populare modele italienești din ultimele două decade: un plafon foarte înalt care oferă un plus de pațiu la interior, dar și prețul redus și dimensiunile perfecte pentru străduțele unui oraș aglomerat. În 2024, un Fiat Panda începe de la 15.200 euro în România, iar contra acestei sume primești propulsie cu tehnologie mild-hybrid, adică o baterie de 0,13 kWh cuplată la agregatul de 1,0 litru și 70 cai putere.

Sursă foto: Fiat


Hyundai i20

Modelul supermini a celor de la Hyundai este primul al mărcii din acest top. Lansată în 2020, generația a treia a lui Hyundai i20 vine probabil cu cel mai interesant design din acest top, iar varianta de bază este 15.173 euro. Contra acestei sume primești un propulsor de 1,2 litri și 84 cai putere care este mai economicos decât cel cu trei pistoane de 1.000 cmc turbo, dar totuși ceva mai gurmand prin oraș decât un Fiat Panda. Mașina este asamblată și în Turcia, iar platforma este aceeași de pe Accent.

Sursă foto: Hyundai


Suzuki Ignis

Oarecum monovolum, dar și oarecum mini-crossover, Suzuki Ignis este cu siguranță ieftin. Pntru 15.135 euro, ai un motor de 83 de cai putere ceea ce este îndeajuns în condițiile în care vorbim de o mașină cu proporțiile unei Dacii Spring: nici patru metri în lungime, dar o gardă la sol mare. Ca și în cazul altor mașini din acest top, chiar și cel mai accesibil Ignis are sistem mild-hybrid de 12v. La interior, pasagerii din spate sunt puțin penalizați la nivelul spațiului pentru genunchi, dar și cap.

Sursă foto: Suzuki


Renault Clio

Renault Clio se numără printre legendele segmentului mini, iar printre argumentele sale se numără și prețul. Renault îți vinde un Clio pentru doar 14.600 euro, dar trebuie să nu te grăbești nicăieri în perioada următoarele. Pe Clio de bază primești motorul cu trei cilindri aspirat ce oferă doar 67 cai putere, cu aproape 20 de cai putere sub Hyundai i20, deci depășirile pe autostradă nu sunt o experiență plăcută. Chiar și așa, mașina arată bine la interior, dar spațiul în spate nu este tocmai generos. Totuși, ai faruri LED și geamuri electrice la banii ăceștia. De asemenea, Clio a primit un facelift complet anul trecut.

Sursă foto: Renault


Kia Picanto

Kia Picanto este chiar mai scurtă ca Suzuki Ignis (3,6 metri lungime), iar platforma este aceeași ca și pe Hyundai i10, care intră la rândul său în acest top. Proporțiile confirmă aplecarea acestei micro-mașini pentru oraș, la fel ca și motorul cu patru cilindri de 1.000 cmc cuplat la o cutie manuală cu cinci rapoarte. Modelul de bază (echipare „Urban”) costă doar 13.523 euro, ceea ce ar trebui să te facă să uiți că ai doar 67 de cai putere la dispoziție. Menționăm și că, în 2023, Kia a lansat niște modificări estetice pentru Picanto.

Sursă foto: Kia (nivel de echipare superior cu kit vizual „GT-Line”)


Hyundai i10

Hyundai i10 este mai ieftin decât Picanto cu aproximativ 400 de euro, ceea ce înseamnă că începe de la 13.114 euro. Ai la dispoziție tot 67 de cai putere și 96 Nm dintr-un motor aspirat cu trei cilindri de 1.000 cmc, dar mai interesant este portbagajul de peste 250 de litri. Mașina are banchetă în spate, dar ca și în cazul altora destinate circulației urbane, doar doi pasageri se pot simți măcar semi-confortabil pe locurile din spate.

Sursă foto: Hyundai


Dacia Logan / Sandero / Sandero Stepway

Modelul Logan este, fără doar și poate, cel mai spațios din acest top 10. Acesta este, poate, și motivul pentru care Logan rămâne cea mai vândută mașină, lună după lună, pe piața din România. În schimb, Sandero și Sandero Stepway, care au același preț de pornire de 12.400 euro cu TVA (ca și toate prețurile menționate în acest material), sunt populare la nivelul restului Europei. Sandero, de exemplu, a devenit cea mai vândută mașină în Europa în luna februarie, deși mulți nu optează pentru varianta de bază SCe 65, 1,0 litri natural aspirat care oferă 65 cai putere. Dacă vrei motorul turbo de un litru care are 90 de cai putere trebuie să scoți din buzunar încă 1.200 euro.

Sursă foto: Dacia (doar cu Sandero/Sandero Stepway)


Mitsubishi Space Star

Ca și anul trecut, și în 2024 cea mai ieftină mașină nouă pe care o vei găsi pe piața din România nu este o Dacia, ci un Mitsubishi. Vorbim despre micuțul Mitsubishi Space Star care, în dezacord cu numele, este destul de mic - cam cât Kia Picanto, adică 3,85 metri lungime. Modelul de bază care costă 11.888 euro are un motor aspirat cu trei cilindri de 1.200 cmc și 71 cai putere. Actualul model este destul de vechi (a fost lansat acum 12 ani, dar a primit ultimul facelift în 2019) și se găsește pe alte piețe sub numele de Mirage. Mașina cântărește sub 900 de kilograme, iar ultimele modificări au adus un ecran touch-screen pentru sistemul de infotainment din habitaclu care oferă și conectivitate cu Apple CarPlay.

Sursă foto: Mitsubishi




Citeste si