Producţia naţională de automobile a crescut, în primele trei luni ale acestui an, cu 7,1%, până la 152.912 de unităţi, comparativ cu acelaşi interval din 2023, arată datele publicate, de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), relatează Agerpres.

Cu toate acestea, potrivit sursei citate, la nivelul lunii martie 2024, au fost produse în România 53.696 de autoturisme, în scădere cu 3,12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-au consemnat 55.428 de unităţi.

Din numărul total de automobile fabricat în intervalul analizat, 28.602 de unităţi au ieşit de pe linia uzinei Dacia, iar 25.094 de la uzina Ford Otosan.

În perioada ianuarie - martie 2024, Dacia a produs 90.197 de autoturisme produse, în timp ce Ford-Otosan a raportat 62.715 de unităţi.

Înmatriculările au scăzut puternic în martie

Potrivit aceleași surse, înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în martie 2024 cu 25,26% față de martie 2023, atingând un volum de 9.156 unități.

Pe primele trei luni din 2024, înmatricularile de autoturisme noi au atins valoarea de 33.228 unități, în scadere cu 10,11% față de perioada similară din 2023, respectiv 36.966 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2024 cifra de 27.499 unități, o scădere de 1,9 % față de martie 2023.

Pe primele trei luni din 2024, înmatricularile de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la 84.135 unități, în crestere cu +9.88% față de perioada similară din 2023, respectiv 76.577 unității.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri