Volkswagen ia în calcul mai multe măsuri dificile în căutarea de economii care să țină producătorul german pe linia de plutire. Conform unui reportaj al publicației germane Handelsblatt, printre opțiunile luate în calcul de conducere este o reducere a salariilor cu 10%, respectiv o înghețare a acestora pe o perioadă de doi ani de zile, transmite Reuters.
Volkswagen, care la finele lui 2023 se angaja să facă economii de 10 miliarde de euro în cadrul diviziei de automobile, se vede acum nevoit să se scotocească pentru a găsi calea către noi reduceri de cheltuieli. În contextul cererii tot mai scăzute pentru EV-uri, marca germană care face parte din grupul VAG trece deja printr-un moment dificil, ilustrat perfect de potențiala închidere a două dintre uzinele sale germane - o premieră în istoria de opt decenii a „mașinii poporului”.
În urmă cu o lună, presa germană scria că gigantul cu sediul la Wolfsburg ar putea trimite acasă 30.000 de angajați, informație dezmințită și de CFO-ul Arno Antlitz. Totuși, mai multe runde de negocieri avute cu reprezentanții sindicatelor de lucrători Volkswagen nu au dus la un rezultat clar. În timp ce angajații cer, în continuare, creșteri de salarii și asigurarea locului de muncă - prin prelungirea prevederilor de securitate a funcțiilor înscrise în contractul colectiv de muncă - Volkswagen nu este pregătit să facă acest pas. Din contră, marca a suspendat respectivul acord ce îi apără pe angajați de disponibilizări.
Acum, șefii Volkswagen au pe masă mai multe alternative pentru a face economii suplimentare de patru miliarde de euro. Printre ele se numără o plafonare a bonusurilor primite de cei din conducere, o reducere a bonusurilor de aniversare a angajaților, dar și închiderea de fabrici - un subiect recurent în ultimele luni de zile, așa cum am arătat anterior în mai multe materiale publicate pe Wall-Street.ro.
De ce este obligat Volkswagen să ia măsuri fără precedent
„Volkswagen a pierdut circa 500.000 de mașini din volumele sale anuale de vânzări pe Europa de dinainte de pandemia de COVID-19”, a explicat Antlitz. Șeful finanțelor mărcii din Wolfsburg, unde a și avut loc întâlnirea, a explicat că piața europeană nu și-a revenit niciodată la nivelele pre-pandemice, spunând că ea absoarbe cam cu 2 milioane de mașini mai puțin față de 2018-2019.
„Trebuie să creștem productivitatea și să scădem costurile”, a adăugat Antlitz, care a spus că acest efort trebuie făcut chiar și „în lipsa pieței”. El a asemănat pierderea unui volum de 500.000 de mașini pe an cu „două fabrici lăsate goale”, într-un discurs în urmă cu o lună.
Cum negocierile cu IG Metall, cel mai mare sindicat al angajaților din industria producătoare a Germaniei, continuă, Volkswagen nu a comentat informațiile publicate de Handelsblatt. Se pare, de asemenea, că se discută și mutarea producției anumitor modele pentru a eficientiza costurile, în timp ce creșterile de salarii cerute de angajați sunt discutate separat. Următoarea rundă de negocieri ar avea loc chiar săptămâna aceasta, pe 30 octombrie, dar este greu de crezut că se va ajunge la un consens dată fiind situația dificilă în care se află Volkswagen, marcat de lipsa cererii în perioada post-pandemică.