GALERIE FOTO | Toyota lansează Urban Cruiser, un SUV electric compact frate cu Suzuki eVitara

Sursǎ foto: Toyota

Gallery Vezi Galeria (16)

GALERIE FOTO | Toyota lansează Urban Cruiser, un SUV electric compact frate cu Suzuki eVitara

Cuprins Articol:

Toyota a revigorat numele Urban Cruiser, folosit în trecut pentru un crossover care rivaliza cu Kia Soul, și îl va utiliza pe un nou SUV de clasă compactă. Disponibil din 2026, modelul este înrudit din punct de vedere tehnic cu Suzuki eVitara, cele două mașini având aceeași platformă, iar Toyota promite că gama sa de electrice va ajunge la peste 10 modele, acesta fiind unul dintre cele care ar trebui să fie un motor al vânzărilor.

Toyota a intrat parcă temător în arena electricelor, fostul CEO și Președinte Akio Toyoda fiind cunoscut pentru luările sale de poziție în care mai degrabă se opunea electrificării. Până acum, calea Toyota pare să fie cea câștigătoare, căci niponii au băgat sume impresionante în tehnologia hibrid, iar încetinirea vânzărilor de mașini pur electrice pe mai multe piețe le dă dreptate.

Totuși, sub un nou CEO, Toyota va introduce, gradual, multe mașini electrice, ținta fiind ca familia de modele pe baterii să acopere toate segmentele din 2026. Tot atunci va ajunge în showroom-uri și Urban Cruiser, care va debuta în fața publicului european cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelles (15-19 ianuarie). Până atunci, producătorul a publicat primele poze oficiale, dar nu știm nimic despre autonomie sau viteza de încărcare a bateriilor.

Cum arată Toyota Urban Cruiser

Până acum, singurul SUV electric al Toyota, bZ4X, era un model cu dimensiuni care se apropiau de limitele segmentului B (4,69 metri în lungime, 1,86 metri în lățime și 1,65 metri în înălțime), dar Urban Cruiser este mult mai mic. Mașina măsoară 4,28 metri în lungime, este lată de 1,8 metri, înaltă de 1,64 metri și are un ampatament de 2,7 metri. Prin comparație, bZ4X se laudă cu o distanță între roți de 2,85 metri.

Privit din față, Urban Cruiser iese în evidență grație lamelei farurilor, poziționate pe un fundal fumuriu. Linia nasului plonjează spre în față, sigla Toyota fiind plasată pe o „buză” albă plasată asemeni unui cozoroc, după linia capotei. Acest design este familiar celor care cunosc limbajul estetic al SUV-urilor Toyota din ultimii ani. În rest, dacă privim partea de jos a barei față, ne amintim de Suzuki eVitara, în condițiile în care cele două mașini seamănă și din lateral.

Proporțiile angulare, liniile clare, marcate mai ales în zona pasajelor roțiilor și a pragurilor, supraînălțate și pronunțate cu materiale plastice reliefate, arată similar la cele două modele. În fapt, și desenul jantelor de pe modelele de prezentare din imaginile oficiale pare foarte similar dacă nu identic.

În spate, globurile optice sunt conectate printr-o „linie” de lumină, așa cum vedem pe mai toate modelele noi. Cumva, grație acoperișului care coboară către spate, parcă acoperind luneta și micșorând aspectul stâlpului C, Toyota Urban Cruiser seamănă cu Alfa Romeo Junior când este privit din spate. Altfel, clanțele pentru ușile din spate sunt plasate sus, la fel ca și la Suzuki.

Ce performanțe are Toyota Urban Cruiser

Toyota și Suzuki au colaborat pentru dezvoltarea noii platforme dedicate vehiculelor electrice. Aceasta poate găzdui o varietate destul de mare de motoare, oferind și posibilitatea tracțiunii integrale. La lansare, vor fi disponibile două baterii: una de 49 kWh și o alta de 61 kWh. Producătorul nu a oferit, cum spuneam, cifre legate de autonomie sau puterea de încărcare.

Deși nu știm cifrele legate de autonomie, ne putem uita la principalii rivali pentru a ne face o idee. De pildă, Kia EV3 cu o baterie de 58 kWh are o autonomie în ciclul WLTP de 438 kilometri, în timp ce Peugeot e-2008 (54 kWh) oferă aproape 410 kilometri de autonomie în condiții ideale.

Revenind la motorizări, bateria de bază este cuplată exclusiv cu un motor de 142 cai putere și 189 Nm. În schimb, pe versiunea cu baterie mare poți opta pentru varianta cu 172 cai putere și 189 Nm cu un singur motor electric, sau cea cu tracțiune integrală cu 182 cai putere și până la 300 Nm. Nici Suzuki și nici Toyota nu au confirmat pe ce piețe europene va fi disponibilă versiunea AWD. Aceasta are un al doilea motor de 63 cai putere pe puntea spate, pe lângă cel principal din față.

Cum arată Toyota Urban Cruiser la interior, echipări are și cât va costa

Interiorul noului Urban Cruiser împarte multe elemente pe care le-am văzut și pe Suzuki eVitara, cum era și normal. Instrumentarul de bord este încastrat într-un panou cu fundal fumuriu ce include și ecranul central de infotainment. Ecranul din spatele volanului are o diagonală de 10,25 inci, iar cel de infotainment are 10,1 inci. În rest, planșa de bord arată destul de tradițional, cu guri de aer rectangulare, multe butoane fizice în centru și controller pentru modurile de condus în jos, pe consolă.

Toyota oferă Downhill Assist Control pe versiunea AWD, care distribuie cuplul între punți pentru a coborî cu bine un deal. În mod similar, există și Snow Mode, pentru rulatul în condiții de iarnă. Evident, la capitolul siguranță, Toyota bifează multiple sisteme de siguranță active, cum ar fi sistemele de avertizare în caz de coliziune, cruise control adaptiv, lane-keep assist, dar și cameră cu vedere 360 de grade.

Nu știm, în acest moment, care este capacitatea portbagajului sau a spațiilor de depozitare din interior, dar imaginile oficiale prezintă o cotieră destul de lată între scaune, semn că tunelul central este destul de spațios. De asemenea, în comunicat se precizează că bancheta se poate rabata 40:20:40.

În fine, când vine vorba de prețuri, Toyota nu a oferit vreo țintă și probabil că va trebui să așteptăm ca mașina să fie lansată oficial la Salonul Auto de la Bruxelles pentru a avea mai multe detalii. Totuși, trebuie spus că rivalii săi costă peste 30.000 de euro. Kia EV3 este 37.491 de euro, iar Peugeot e-2008 începe de la 38.750 de euro.

Personalizate pentru tine