Akio Toyoda, care în prezent ocupă funcția de Președinte și CEO al Toyota Motor Corporation, va fi înlocuit începând cu 1 aprilie de Koji Sato, CEO-ul mărcii Lexus și al diviziei sportive Toyota Gazoo Racing. Toyoda va rămâne Președinte al board-ului director, iar Takeshi Uchiyamada se va pensiona. Aceste schimbări de la vârful unuia dintre cei mai mari constructori auto din lume ar putea schimba planurile de viitor ale companiei.

În Japonia, a existat și persistă chiar și în prezent o frică, parțial întemeiată, de valurile tsunami. Păstrând proporțiile, un tsunami pare că se formează și va lovi la vârful celui mai mare producător auto nipon, respectiv al doilea cel mai mare producător al planetei, conform topului Fortune. Toyota va trece printr-o schimbare de leadership la începutul lunii aprilie, Akio Toyoda, în vârstă de 66 de ani, va fi înlocuit din funcția de Președinte și CEO al gigantului japonez de mai tânărul Koji Sato, care ocupă și funcția de CBO. Toyoda este nepotul fondatorului companiei, Kiichiro Toyoda, și ocupă funcția de CEO încă din iunie 2009.

„Am considerat că cea mai bună decizie pentru a facilita procesul de evoluție și creștere al Toyota ar fi ca eu să fac un pas în spate, iar asta m-a adus în fața deciziei de astăzi,” a spus Toyoda, citat de CNBC. „Președintele Uchiyamada m-a susținut în toate modurile posibile până acum, iar eu îl voi susține la rândul meu în viitor,” a adăugat Toyoda care a subliniat că cei 13 ani pe care i-a petrecut la cârma Toyota au fost marcați de perioade dificile în care „am încercat să supraviețuim de pe o zi pe alta.”

Cea mai nouă generație a Toyotei Prius

Takeshi Uchiyamada a declarat că schimbarea de la vârful Toyota a venit ca urmare a deciziei sale de a se pensiona. „Am pus deja bazele care să-mi permită să las ștafeta generației viitoare,” a adăugat acesta care a fost completat de Koji Sato, viitorul CEO în vârstă de 53 de ani punctând că „mașinile viitorului vor evolua trăgând după ele însăși conceptul mobilității. În acest context, trebuie să lucrăm pentru a menține ideea de mașină, dar, în același timp, să inovăm în domeniul mobilității.”

Toyota s-a numărat printre pionierii mobilității eco, lansând pe piață primul automobil hibrid, la finele aniilor '90. Toyota Prius, care a devenit populară abia începând cu a doua sa generație, a fost urmată de alte modele hibride și chiar și de un model experimental pe hidrogen, dar tranziția către EV-uri a fost lentă în ultimii ani. Ritmul cu care Toyota trece la EV-uri a fost criticat de activiștii de mediu și nu numai, Akio Toyoda fiind de părere că mai inspirată este o strategie ce se bazează pe un mix între mașini electrice și hibride.

Toyota bZ4x, primul model 100% electric al Toyota

Toyota a anunțat că va lansa 30 de EV-uri până în 2030, dar, la momentul actual, comercializează doar un singur model 100% electric: crossover-ul bZ4x care este produs alături de Subaru. Mașina a fost, însă, lovită de probleme, Toyota emițând un rechemare în service în 2022. Mai mult, japonezii au oprit producția și au reluat-o abia în acest an, dar nu speră că vor vinde mai mult de 10.000 de unități în SUA în primul an.

Sursa foto: Toyota

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri