Volkswagen a anunțat că a ajuns la un consens, după mai bine de cinci zile de negocieri-maraton, cu reprezentanții sindicatului IG Metall. În concluzie, producătorul cu sediul la Wolfsburg nu va mai închide vreo fabrică din Germania, iar angajații săi din țara natală sunt protejați împotriva vreunui val de concedieri până cel puțin în 2030, transmite Motor1, care citează cotidianul New York Times.
Angajații Volkswagen pot respira ușurați, dar aceștia nu se vor vedea cu mai mulți bani în portofel în următoarea jumătate de deceniu. Conform surselor publicației americane, sindicatul IG Metall, care reprezintă interesele majorității angajaților Volkswagen din Germania, a fost de acord să-și retragă toate cererile cu privire la creșteri de salarii în următorii șase ani, adică până în 2031.
Volkswagen, paralizată de multiple rânduri de negocieri ratate
Acordul vine după luni în șir de negocieri ratate, care au dus la reducerea masivă a valorii companiei în ochii investitorilor. Forțați de greve în lanț, care au paralizat și nouă uzine pe întreg teritoriul Germaniei, șefii Volkswagen au făcut și ei un pas înapoi și au decis că nu vor mai închide nicio fabrică.
În discuțiile din board se avea anterior în vedere oprirea activității la trei fabrici, inclusiv una care produce componente auto, dar și concedierea a zeci de mii de angajați. Această a doua informație, publicată de presa germană, a fost ulterior negată de un purtător de cuvânt al Volkswagen.
Deși nu se închid fabrici, peste 30.000 de angajați vor fi trimiși acasă până în 2030
Totuși, ieri, Autocar a scris că cea mai importantă marcă din grupul VAG are în continuare în vedere reducerea personalului cu până la 35.000 de persoane din cei 120.000 de angajați din Germania. Asta deși, după anunțul că Volkswagen și IG Metall au bătut palma, reprezentanta consiliului angajaților Volkswagen, Daniela Cavallo, a transmis un mesaj care contrazice informațiile Autocar, respectiv că „niciun angajat nu va deveni redundant, nicio uzină nu va fi închisă, iar planul nostru salarial este securizat pe termen lung”.
Concret, se pare că multor angajați li se vor propune pachete de pensionare anticipată sau alte beneficii care să-i încurajeze să părăsească organizația. Mai mult decât atât, deși nicio uzină pare că nu se va închide, două vor fi reorganizate și vor primi un alt scop operațional. Rămâne de văzut ce va decide Volkswagen să producă în aceste două uzine care nu au fost numite. De asemenea, germanii și-au asumat o perioadă de cinci ani pentru a face reducerile de personal dorite.