Principalul acționar de la Volkswagen se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru 2024

Sursǎ foto: Volkswagen

Principalul acționar de la Volkswagen se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru 2024

Cuprins Articol:

Porsche Automobil Holding SE, cel mai mare acţionar de la grupul auto german Volkswagen, a anunţat că se aşteaptă să raporteze pierderi după taxe în valoare de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024, din cauza deprecierii valorii investiţiilor sale la cel mai mare producător auto european, transmite Reuters.

Aceste deprecieri, anunţate prima dată în luna decembrie reflectă o diminuare semnificativă a valorii de piaţă a companiilor auto Volkswagen AG şi Porsche AG. La acea dată, Porsche SE nu a dorit să avanseze o estimare cu privire la profitul său anual după taxe, deoarece Volkswagen era încă într-un conflict cu sindicatele. Holdingul Porsche SE deţine 31,9% din acţiunile Volkswagen şi 12,5% din acţiunile Porsche AG.

Porsche SE a informat că deprecierea valorii investiţiilor sale la Volkswagen şi Porsche AG se cifrează la 19,9 miliarde euro, respectiv 3,4 miliarde euro, ambele în zona superioară a intervalului comunicat anterior. De asemenea, Porsche SE a anunţat vineri că datoria sa netă ar urma să se ridice la 5,2 miliarde euro la data de 31 decembrie 2024.

Porsche se așteaptă în continuare să plătească dividende pentru anul trecut

Cu toate acestea, deprecierile nu vor avea un efect asupra numerarului companiei, astfel că Porsche SE se aşteaptă în continuare să plătească dividende pentru anul trecut, dar nu a oferit detalii suplimentare.

Porsche SE urmează să dea publicităţii rezultatele finale pentru anul 2024 în data de 26 martie.

Volkswagen şi Porsche se confruntă cu o diminuare a cererii pentru automobile electrice în Europa, cu provocările din China şi cu noile tarife impuse de preşedintele SUA, Donald Trump.

Volkswagen prezintă prima sa mașină electrică de 20.000 de euro. Ce secrete ascunde ID Every1


Volkswagen a publicat primele imagini și detalii cu conceptul ID Every1, care va ajunge în producția de serie cu un preț de bază de circa 20.000 de euro. Folosind aceeași platformă ca fratele mai mare ID2, cea mai mică electrică a producătorului gernam va fi disponibilă din 2027.

În prezent, cel mai ieftin Volkswagen pe baterii are un preț de pornire de 36.340 de euro în România, cu peste 12.000 euro mai scump decât un Volkswagen Golf cu motor termic. De la anul, însă, constructorul cu sediul în Wolfsburg va intra puternic pe segmentul modelelor electrice ieftine, mai întâi cu hatchback-ul ID2, iar apoi cu ID1.

Personalizate pentru tine