9 imagini
Volkswagen a publicat primele imagini și detalii cu conceptul ID Every1, care va ajunge în producția de serie cu un preț de bază de circa 20.000 de euro. Folosind aceeași platformă ca fratele mai mare ID2, cea mai mică electrică a producătorului gernam va fi disponibilă din 2027, scrie Automotive News.
Volkswagen intră pe segmentul mașinilor electrice accesibile
În prezent, cel mai ieftin Volkswagen pe baterii are un preț de pornire de 36.340 de euro în România, cu peste 12.000 euro mai scump decât un Volkswagen Golf cu motor termic. De la anul, însă, constructorul cu sediul în Wolfsburg va intra puternic pe segmentul modelelor electrice ieftine, mai întâi cu hatchback-ul ID2, iar apoi cu ID1.
Ambele vor utiliza platforma modulară electrică MEB, iar ID2 va fi disponibil de anul viitor cu un preț de bază de 25.000 de euro. Mașina va rivaliza direct cu Renault 5 E-Tech Electric, dar Volkswagen pregătește și un rival pentru Renault Twingo. Acesta se va numi ID1 și va costa doar 20.000 de euro, în timp ce varianta franceză ar putea fi chiar mai ieftină (19.000 de euro).
Volkswagen a anunțat că va lansa nouă modele noi până în 2027, dintre care patru vor face parte din „Electric Urban Car Family”, inclusiv un crossover compact prefațat de conceptul ID2all.
Design robust pentru urmașul lui Volkswagen e-Up
Volkswagen nu a oferit detalii tehnice pentru conceptul ID Every1 și nici ținte de autonomie, dar mașina va fi un urmaș pentru micuțul e-Up. În urmă cu doi ani, pe când acest model citadin încă mai era disponibil la noi în țară, el avea un preț de pornire de 27.558 euro, dar noul ID1 de serie promite să fie chiar mai practic.
Din punct de vedere estetic, mașina vine cu un design butucănos, robust, cu evazări ale aripilor și stâlpi A negri care dau aspectul unui plafon care „plutește”. CEO-ul Volkswagen Thomas Schaefer a declarat că acest model este „ultima piesă a puzzle-ului din misiunea noastră de a oferi cea mai variată gamă de electrice în segmentul de volum”.
Printre rivalii lui ID1 se va număra și noua Dacia electrică de oraș care va înlocui Spring-ul. Acest model va sosi cu un preț mai mic decât al lui Twingo, deși arhitectura tehnică va fi aceeași. CEO-ul Renault Group, Luca de Meo, a declarat că prețul de pornire pentru noua Dacia va fi, peste doi ani, de doar 18.000 de euro.
Ca dimensiuni, noul Volkswagen are 3,88 metri lungime, mai lung decât e-Up (3,6 metri lungime). Conceptul are o viteză de top de 130 km/h dintr-un motor electric de 70 kW (95 cai putere). Autonomia conceptului este de 250 de kilometri, dar rămâne de văzut cât va fi cea a versiunii de serie. Conform producătorului, în habitaclu pot sta confortabil patru adulți, în timp ce portbagajul are o capacitate de 305 litri.
Trebuie spus și că, cel mai probabil, versiuni ale lui ID1 comercializate sub sigla Skoda sau Seat/Cupra ar putea să urmeze și, dacă se respectă doctrina obișnuită de preț, o variantă Skoda ar putea fi mai ieftină decât cea Volkswagen, permițându-i Grupului VAG să concureze direct la preț cu noua Dacia electrică, dar și cu rivalii chinezi așa cum este BYD Seagull sau Leapmotor T02.

