GALERIE FOTO | Noul Mercedes-Benz CLA are o autonomie electrică de aproape 800 de kilometri. O versiune cu motor tradițional este și ea disponibilă

Sursǎ foto: Mercedes-Benz

Gallery Vezi Galeria (14)

GALERIE FOTO | Noul Mercedes-Benz CLA are o autonomie electrică de aproape 800 de kilometri. O versiune cu motor tradițional este și ea disponibilă

Cuprins Articol:

Mercedes-Benz a dezvăluit noua generație a berlinei compacte CLA. Disponibilă cu motoare tradiționale, dar și cu un tren de rulare 100% electric, mașina include mai multe noutăți. Cu o autonomie de aproape 800 de kilometri, versiunea pe baterii este primul model al Stelei în trei colțuri din ultimii 90 de ani care are un portbagaj în față.

Ce autonomie și performanțe are noul Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz plusează pe segmentul modelelor compacte cu noua generație a lui CLA. Pe lângă faptul că partea tehnică este proaspătă, și design-ul este nou și va fi preluat de alte modele Mercedes-Benz din viitor.

Suntem deja obișnuiți cu trendul stopului „continuu”, LED-urile continuându-se de-a lungul părții posterioare. Mercedes-Benz, însă, aduce această idee în față, farurile fiind conectate printr-o linie luminoasă care aduce aminte, cumva, de sprâncenele președintelui interimar al României. Germanii spun că ceea ce vedem este o „puritate senzuală” și că ea va cotropi cam orice model Mercedes-Benz care urmeasă să fie lansat.

Cert este că micuțul CLA este mai mare în toate direcțiile decât modelul pe care-l înlocuiește, asta deși pasagerii din spate nu vor simți acest lucru - spațiul fiind mai mic pe banchetă.

Trebuie să vorbim, însă, de performanțe și autonomie. În primul rând, pentru că vorbim de un sedan compact, autonomia este neobișnuit de mare, cel puțin atunci când vorbim de versiunea cea mai eficientă. Aceasta poartă numele de Mercedes-Benz CLA250+ with EQ Technology (grație noii logici de denumire a mărcii din Stuttgart) și oferă până la 791 de kilometri autonomie în ciclul WLTP.

Asta mulțumită unei baterii cu o capacitate utilizabilă de 85 kWh, singura disponibilă inițial. Aceasta poate fi combinată fie cu o arhitectură cu un motor electric sau cu două, versiunea cu două motoare electrice cântărind 2,1 tone. În viitor, Mercedes-Benz va oferi și o variantă cu o baterie mică, de 58 kWh, dar autonomia va fi mult redusă, indiferent de motorizare.

Cum e de așteptat, versiunea CLA250+ with EQ Technology care are cea mai mare autonomie oferă un singur motor electric plasat pe puntea spate. Acesta dezvoltă 290 cai putere și permite accelerație de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde. Viteza de top este de 209 km/h. Mai potent este CLA350 care are un motor electric și pe față. Acesta are 350 cai putere și, grație tracțiunii integrale, atinge 100 km/h cu start de pe loc în 4,9 secunde. Aceasta din urmă va avea o autonomie de cel mult 770 de kilometri.

Ambele versiuni au o transmisie cu două trepte, în timp ce detalii despre versiunile cu motoare termice (hibridizate, evident) sunt puține. Presa sugerează că sub capotă va fi motorul turbo de 1,5 litri cu patru cilindri conectat la un sistem hibrid de 48V. Tracțiunea va fi pe roțile din față sau integrală, cu trei trepte de putere, indiferent de varianta aleasă transmisia fiind una electrificată automată cu opt rapoarte.

O altă premieră pentru un Mercedes-Benz electric ține de arhitectura de încărcare, de 800V. Cu atât de multă putere, încărcarea prin DC este posibilă, la stațiile-ultra rapide, la 320 kW, ceea ce încarcă 320 de kilometri de autonomie în doar 10 minute. Versiunea cea mai ușoară este cea cu un singur motor, care cântărește 2,05 tone și, grație caroseriei foarte alunecoase (în linie cu design-ul modelelor EQE sedan și EQS sedan), cifrele de eficiență sunt foarte bune: până la 8,2 km/kW. O pompă de încălzire face parte din echipamentul standard.

Cum arată Mercedes-Benz CLA și ce ascunde la interior

Cum spuneam, Mercedes-Benz lansează un nou limbaj de design cu CLA, dar acesta pare deja cunoscut. Asta pentru că linia alunecoasă aduce aminte de EQE și EQS, singura diferență fiind lipsa „monosprânceanei” pe cele două modele proiectate exclusiv pentru propulsie electrică.

În lungime, mașina măsoară 472,8 cm, o creștere cu 3,3 cm față de generația anterioară. În plus, mașina este mai lată cu 2,54 cm și ajunge la o lățime de 185,4 cm. În plus, înălțimea a crescut cu 2,8 cm, în timp ce ampatamentul a ajuns la 278,9 cm, mai mult cu 6 cm decât în cazul generației trecute.

Mărimea mai generoasă nu se observă și dacă stai în spate, deoarece spațiul pentru coate și genunchi este mai mic, dar a crescut ușor cel pentru cap (în ciuda liniei agresive a plafonului și lunetei). Cel mai probabil, scăderea spațiului interior vine pe fondul reorganizării unor componente pe platforma electrică. Poate tot de aceea a scăzut și capacitatea portbagajului până la 405 litri, mai puțin cu aproape 54 de litri.

La interior, bordul glossy este dominat de două ecrane: unul de 10,25 inchi pentru instrumentarul de bord, respectiv cel de 14 inchi pentru infotainment. Pe lista de opționale se află un al treilea ecran, tot de 14 inchi, pentru pasagerul din dreapta, în timp ce HUD-ul oferă o imagine proiectată pe o diagonală de 12,2 inchi în fața șoferului. Sistemul de infotainment rulează prin cunoscutul MBUX Superscreen în acest caz.

Personalizate pentru tine