Tesla, scădere cu peste 40% a vânzărilor în Europa. Per total, contracția pieței a fost de doar 3%

Sursǎ foto: Shutterstock.com

Tesla, scădere cu peste 40% a vânzărilor în Europa. Per total, contracția pieței a fost de doar 3%

Cuprins Articol:

Tesla nu reușește să atragă clienții în Europa, facelift-ul lansat recent pentru Model Y ne reușind să revigoreze interesul într-o mașină care, în 2023, era cea mai vândută în întreaga lume. Problemele sunt serioase, iar vânzările au scăzut cu 44% în februarie față de aceeași lună a anului anterior, scrie Automotive News.

Deși europenii cumpără mai multe mașini electrice, ei evită Tesla

În februarie, vânzările Tesla au scăzut într-un ritm similar cu cel observat în prima lună a anului. În timp ce în ianuarie comerțul a scăzut, year-on-year, cu 45%, scăderea a fost de 44% în februarie, iar asta pe fondul unei contracții de doar 3% a pieței totale de mașini noi în Europa.

Totodată, trebuie spus că segmentul electricelor a cunoscut un reviriment, EV-urile fiind pe plus cu 26 de procente față de februarie 2024. Astfel, putem spune că europenii caută mașini pe baterii, dar evită Tesla, iar acest lucru se vede în mod special în Germania. Tesla operează o uzină acolo și, în trecut, aceasta era și cea mai mare piață europeană pentru mașinile lui Elon Musk.

În februarie, însă, germanii au cumpărat cu 76% mai puține Tesla, adică doar 1.429 de unități față de peste 6.000 în februarie 2024. Per total, în primele două luni din 2025, vânzările Tesla au scăzut cu 44% în Europa și nu trec de 26.000 de bucăți, în condițiile în care Model Y este la jumătate față de anul trecut - 14.785 unități (-53%), iar scăderea pentru Model 3 este de 26%.

În februarie, Model Y a scăzut cu 56% și s-a clasat pe locul 23 în topul celor mai bine vândute mașini noi în Europa cu doar 8.679 de unități vândute. În Germania, scăderea pentru acest model a fost chiar mai mare: -81% și doar 4.350 de mașini comercializate pe această piață esențială pentru succesul Tesla. În cazul lui Model 3, vânzările în februarie au scăzut cu 11% până la 6.461 de unități, iar asta deși mașina este adusă din China, iar la prețul său se adaugă o taxă vamală suplimentară de 7,8%.

Luna martie, extrem de importantă pentru Tesla

Conform analiștilor, luna aceasta ar putea fi extrem de importantă pentru Tesla. Asta după ce vânzările au scăzut și în celelalte piețe europene:

  • -26% în Franța;
  • -54% în Belgia;
  • -10% în Spania;
  • -48% în Norvegia;
  • -55% în Italia, dar și o creștere de 20% în Marea Britanie.

În acest context, experții spun că Tesla trece printr-o „furtună perfectă” de împrejurări nefaste. În primul rând, rivalii mărcii americane au lansat într-un ritm alert modele noi care reprezintă opțiuni mai tentante decât modelele tot mai vechi din gama Tesla.

Constructorul condus de Elon Musk nu a mai lansat o mașină complet nouă din 2019, în ciuda a două facelift-uri prezentate pentru Model 3 și, mai recent, pentru Model Y. Nu demult, Tesla a promis un nou model de buget bazat pe arhitectura lui Model Y, dar cu prețuri mai mici.

Martie ar putea, astfel, să se dovedească a fi o lună decisivă pentru Tesla, care înregistrează un volum ridicat de vânzări la finele fiecărui trimestru. Până acum, nu există cifre parțiale decât pe piața din Italia, unde Tesla înregistrează deja un avans de 69% aferent primelor 19 zile ale llunii față de aceeași perioadă a anului trecut. Dacă acest trend se menține, Tesla ar putea să-și recupereze pierderile din ianuarie-februarie.

În caz contrar, Tesla ar putea apela din nou la un „război” al reducerilor, scăzând prețurile mașinilor sale pe mai multe prețuri pentru a evita situația nedorită de a avea multe mașini nevândute în stocuri, în timp ce liniile de producție continuă să scoată exemplare noi.

Personalizate pentru tine