8 imagini
Wizz Air a inaugurat noua sa bază ce va funcționa cu o aeronavă Airbus A321neo de pe Aeroportul Băneasa. Compania maghiară a început să opereze zboruri de pe cel mai apropiat aeroport de Capitală încă din vara anului trecut, iar anul acesta a anunțat șapte destinații regulate care au fost deja lansate sau care urmează să fie lansate până în luna decembrie.
Ce curse vor zbura de pe Băneasa
Wizz Air a anunțat în ianuarie că va deschide o nouă bază aeriană în România, a șaptea din țara noastră. Astfel, Bucureștiul devine singurul oraș din infrastructura Wizz Air cu două baze. Mutarea a venit în contextul în care Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni, a devenit congestionat, iar compania a căutat un plus de flexibilitate revenind pe prima sa bază din România.
Încă din data de 15 ianuarie, Wizz Air a lansat curse zilnice București (Băneasa) - Napoli, respectiv curse lunea, miercurea și vinerea de la București (Băneasa) la Cracovia. Acestor două destinații li se vor mai adăuga alte trei până în data de 9 iunie. Orașele vizate de Wizz Air sunt Londra (Luton), Abu Dhabi și Varșovia.
„Pentru noi, [să operăm de pe Băneasa] este un avantaj competitiv deoarece suntem singurii care oferă servicii celor care locuiesc în această zonă.”
Mauro Peneda, Managing Director Wizz Air Malta
Zborurile către Abu Dhabi au demarat de pe data de 30 martie, în timp ce pe 1 aprilie va fi operată prima cursă către Luton. În acest context, Mauro Peneda, directorul Wizz Air Malta, care supervizează activitatea Wizz Air în România, a explicat că maghiarii vizează, pe de-o parte, un alt profil de client care zboară de pe Băneasa, potențial un client cu aspirații mai premium, fapt arătat și de destinațiile ca Abu Dhabi sau Londra.
Iată programul zborurilor regulate Wizz Air de pe Aeroportul Băneasa, respectiv prețurile biletelor:
- București - Londra (Luton) | zboruri zilnice | de la 398 lei | începând cu 1 aprilie
- București - Napoli | zboruri zilnice | de la 338 lei | începând cu 15 ianuarie
- București - Abu Dhabi | zboruri lunea, miercurea, vinerea și duminica | de la 518 lei | începând cu 30 martie
- București - Cracovia | zboruri lunea, miercurea și vinerea și duminica | de la 318 lei | începând cu 15 ianuarie
- București - Varșovia | zboruri zilnice | de la 318 lei | începând cu 8 iunie
- București - Wroclaw | zboruri marțea, miercurea și sâmbăta | de la 418 lei | începând cu 6 decembrie
Ceea ce este neobișnuit este că, pentru destinația Wroclaw, bilete au fost deja puse în vânzare, deși primul zbor va decloa abia la începutul lui decembrie, orașul fiind considerat o destinație de iarnă de către Wizz Air.
De ce a revenit Wizz Air la Băneasa
Până acum, Wizz Air a testat viabilitatea acestui aeroport, folosit în ultimii ani mai degrabă pentru curse charter și pentru avioane private și de mici dimensiuni. Pentru a-și extinde portofoliul și pentru un plus de flexibilitate, Wizz Air a devenit singura companie aeriană care are curse regulate de pe acest aeroport ce intrase într-un con de umbră în ultima perioadă.
„Uneori, [oportunitatea] este foarte evidentă pentru noi”, a explicat Peneda pentru Wall-Street.ro. „Dar ne întrebăm dacă suntem singurii care am observat-o sau dacă suntem singurii dispuși să facem acest pas și care avem resursele pentru un asemenea angajament”, a adăugat acesta.
„Pentru noi este un avantaj competitiv deoarece suntem singurii care oferă servicii celor care locuiesc în această zonă. Este, evident, și o mare responsabilitate și este și un proces de învățare pentru noi, deoarece Wizz Air nu a mai avut până acum două baze în același oraș”, a adăugat șeful Wizz Air Malta.
Acesta a explicat că extinderea către Băneasa s-a făcut din rațiuni practice, pentru a nu suprasolicita infrastructura deja încărcată de la Otopeni. „Cu toții știm că Aeroportul „Henri Coandă” este congestionat, iar noi avem o responsabilitate să funcționăm eficient. În fond, întreg orașul este congestionat și, având două baze, noi putem să oferim mai multe soluții clienților noștri”, a punctat oficialul Wizz-Air.
„Vrem, în continuare, să creștem în România”, a spus Peneda, în contextul în care Aeroportul Otopeni a devenit cea mai mare bază din întreaga rețea Wizz Air după adăugarea celei de-a 20-a aeronave. „Dar această creștere trebuie făcută sustenabil din punctul de vedere al operațiunilor”.
Dacă luăm în calcul și livrările programate pentru restul anului, România este cea mai mare piață pentru grupul Wizz Air, în fața Poloniei, care este în grija companiei Wizz Air Ungaria.
Wizz Air a transportat 100 de milioane de pasageri din România
Airbus A321neo care va fi staționat la baza operațională de la Băneasa
Wizz Air a intrat pe piața autohtonă în 2006, la doar doi ani de la fondarea companiei. De atunci și până astăzi, compania maghiară low-cost a transportat 100 de milioane de pasageri din România și se așteaptă la un volum de 700.000 de pasageri de pe Băneasa în 2025.
Wizz Air oferă 173 de rute de pe 13 aeroporturi din România, conectând pasagerii la 71 de destinații din 22 de țări. Compania este cel mai mare operator aerian din România.
Pentru 2025, Wizz Air vrea să aloce cea de-a doua aeronavă la bazele din Craiova și Sibiu, unde va introduce rute noi și relansate, dând totodată startul a două noi rute și din Cluj-Napoca.
Pentru a marca această ocazie, pasagerii români care călătoresc în această săptămână (31 martie - 6 aprilie) cu Wizz Air vor avea șansa de a fi selectați aleatoriu și de a câștiga unul dintre cele 100 de vouchere surpriză în valoare de 30 EUR, pe zborurile companiei aeriene din toate bazele din țară – București Băneasa, București Otopeni, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Sibiu și Timișoara

