Primăria Sectorului 2 a votat în favoarea unui proiect prin care va fi prelungită, până la Gara Petricani, magistrala M2 a rețelei de metrou din Capitală. Tronsonul Pipera - Petricani va include mai multe stații noi, se arată într-o postare pe Facebook a primăriei.
Unde va opri, în viitor, magistrala de metrou M2
În prezent, magistrala albastră a metroului bucureștean are 14 stații și face legătura între zona Pipera și Șoseaua Berceni, la ieșirea din Capitală spre Popești Leordeni. În viitor, însă, autoritățile de la Primăria Sectorului 2 vor adăugarea unui tronson nou în zona de nord, pentru a-i deservi pe cei care lucrează și muncesc în acele cartiere.
„Ieri, în şedinţa Consiliului Local Sector 2, proiectul a primit vot favorabil pentru solicitarea acordului Consiliului General al Municipiului București (CGMB) pentru a putea pune în practică ceea ce ne-am propus”, a transmis primăria. Proiectul a primit undă verde cu 20 de voturi pentru și șapte abțineri.
„Pentru realizarea acestui proiect de utilitate publică, am inițiat demersuri de asociere cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii şi cu Metrorex,” arată sursa citată. Concret, sursele de finanțare sunt obținute de Sectorul 2, fiind vorba, scrie Buletin de București, de bani din bugetul local, bugetul național, fonduri externe nerambursabile și alte surse legal constituite, conform proiectului votat pe 31 martie.
Documentele prezentate în Consiliu arată că rețeaua de metrou este supraîncărcată în zona Pipera. „Concentrarea unui număr foarte ridicat de locuri de muncă în acea zonă suprasolicită sistemul de transport public (Metrou M2, tramvaiele 4, 16 şi 36 sau liniile de autobuz 343, 135 etc) şi reţeaua stradală (str. Barbu Văcărescu, şos. Pipera şi şos. Petricani – str. Doamna Ghica) la orele de vârf (07:00-09:00 ş 17:00-19:00).”
O scrisoare în acest sens a fost trimisă de edilul de la Sector 2, Rareș Hopincă, către Ministerul Transporturilor, partener în proiect. „„Vă transmitem pe această cale intenţia Sectorului 2 de ase implica activ, atât din punct de vedere tehnic cât şi financiar, în proiecte care vizează extinderea magistralelor de metrou aflate pe teritoriul său şi vă propunem iniţierea demersurilor pregătitoare unei colaborări interinstituţionale,” a scris primarul.
Proiectul extinderii magistralei M2, amânat de mai multe ori
Prelungirea magistralei M2 nu este un subiect nou pentru bucureșteni, el fiind discutat de mai multe ori în ultimii ani. Concret, autoritățile vor prelungirea M2 până la viitoarea Gară Petricani, respectiv la bariera Petricani, unde se regăsește magistrala feroviară M800 București-Constanța.
Gara Petricani va face parte din rețeaua de tren metropolitan al Capitalei, pe linia care face legătura între Gara de Nord și Gara Obor, cu opriri la Gara Băneasa, Andronache și Pantelimon Vest, în apropiere de complexul Dragonul Roșu.
Conform propunerii mai vechi ce fusese inclusă în Planul investițional pentru infrastructură 2020-2030, extinderea va fi de doar 1,6 kilometri și va include două stații de metrou noi, arată sursa citată. Rămâne de văzut, însă, prin ce tehnologie se va realiza o prelungire atât de scurtă a metroului, în condițiile în care folosirea „cârtițelor de foraj pentru a construi tunelurile nu rentează pentru o distanță atât de mică, iar un șantier deschis ar crea haos în zonă.