Renault a anunțat lista oficială de prețuri pentru Renault 4 E-Tech, crossover-ul care împarte platforma cu Renault 5, dar care este mai scump. Cea mai ieftină variantă, cu plafon fix, începe de la 28.890 de euro, iar comenzile au fost deschise în țara noastră.
Cât costă Renault 4 E-Tech
Lansat, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Paris de anul trecut, Renault 4 E-Tech ajunge și în România cu trei nivele de echipare, două variante de baterie și două opțiuni pentru plafon: solid sau textil, parțial retractabil.
Astfel, mașina poate fi comandată cu bateria mică de 40 kWh sau cea de 52 kWh, aceleași opțiuni ca și în cazul lui Renault 5.
Prima combinație, cea urbană, este disponibilă de la 28.890 € cu TVA (fără eco-bonus). Aceasta combină un motor electric cu rotor înfășurat de 90 kW (120 CP/225 Nm) și o baterie litiu-ion NMC de 40 kWh, pentru o autonomie de până la 308 kilometri.
Cea de-a doua combinație, denumită confort, combină un motor electric cu rotor înfășurat de 110 kW (150 CP/245 Nm) și o baterie litiu-ion NMC de 52 kWh. Cu o autonomie WLTP de până la 409 kilometri, este disponibilă de la 30.690 € cu TVA (fără eco-bonus).
Ambele versiuni ale Renault 4 E-Tech electric au ca opțione încărcătorul bidirecțional de 11 kW AC pentru a accesa funcția "Power to Object" (V2L, vehicle-to-load) pentru conectarea unui dispozitiv de 220V la bateria vehiculului. Încărcarea bateriei de la 15% la 80% cu încărcătorul AC de 11 kW durează 3 ore și 13 minute pentru bateria de 52 kWh și 2 ore și 37 min pentru bateria de 40 kWh.
Pentru încărcare rapidă, versiunea comfort range are un încărcător DC de 100 kW, iar versiunea urban range un încărcător DC de 80 kW. În ambele cazuri, este nevoie de doar 30 de minute pentru a încărca bateria de la 15% la 80%.
Renault 4 E-Tech electric va fi disponibil mai târziu în an într-o versiune Plein Sud cu trapă din pânză acționată electric. Trapa este suficient de mare (92 x 80 cm) pentru ca pasagerii din spate să se bucure de aer curat, fără a afecta spațiul disponibil de deasupra capului.
Prețuri Renault 4 E-Tech electric în România:
- Evolution, Urban range, 120 CP - 28.890 euro;
- Evolution, Comfort range, 150 CP - 30.690 euro;
- Techno, Comfort range, 150 CP - 32.750 euro;
- Iconic, Comfort range, 150 CP - 34.750 euro.
Cât spațiu oferă noul Renault electric
Interiorul oferă spațiu pentru cinci adulți, iar capacitatea portbagajului este de 420 de litri. Cu bancheta și scaunul pasagerului din față rabatate, în R4 încape chiar și o placă de surf. Mai interesant este că mașina are un hayon acționat electric, cu o înălțime de acces scăzută (610 mm) pentru acest segment. „Am fost criticat, în trecut, că mașinile proiectate de mine aveau protbagaje greu accesibile”, a punctat Laurens van den Acker, designerul-șef al Renault Group.
Renault 4 E-Tech electric este livrat cu Extended Grip și o capacitate de remorcare de 750 kg, permițând șoferilor să pornească în mod confortabil în orice tip de călătorie și pe orice tip de drum.
Privind în segment, unul populat de modele precum Citroen e-C3 Aircross, Jeep Avenger, Hyundai Kona, MG ZS sau Opel Mokka-e, unele încep de pe la 30.000 de euro (Citroen e-C3 Aircross sau Opel Frontera). În schimb, Mokka-e sau Peugeot e-2008 au prețuri de pornire în jurul a 34.000 de euro. Pentru cel mai nou Renault electric din gamă, compania transmite că vom afla detalii legate de preț abia în primul trimestru din 2025, când se dă drumul la comenzi.