Continental, gata să vândă o parte a afacerii. Cum sunt afectați angajații din România

Sursǎ foto: Continental

Continental, gata să vândă o parte a afacerii. Cum sunt afectați angajații din România

Cuprins Articol:

Producătorul german de componente auto şi anvelope Continental a anunţat că divizia sa ContiTech va deveni o entitate independentă care probabil va fi scoasă la vânzare, transmite Reuters. Sub această divizie funcționează și o uzină aflată lângă Timișoara.

De ce vrea Continental să vândă divizia Contitech

Conform informaţiilor de pe site-ul companiei, ContiTech dezvoltă, produce şi comercializează produse, sisteme şi componente inteligente realizate din cauciuc, plastic, metal şi material textil.

"O vânzare este căzută ca cea mai probabilă opţiune strategică". ContiTech va deveni probabil independentă în 2026, se arată într-un comunicat al companiei, care este prezentă şi în România.

Separarea va fi implementată după scindarea diviziei sale auto şi vânzarea diviziei Original Equipment Solutions, a precizat grupul german.

Deciziile intensifică procesul de separare a afacerilor producătorului german de componente auto şi anvelope. Consiliul de Supervizare a aprobat luna trecută scindarea diviziei auto. Această divizie ar urma să fie listată la Bursa de la Frankfurt, în timpul unei perioade dificile pentru Continental şi pentru întreaga industrie auto europeană.

Continental va continua reducerile de costuri și în 2025

Luna trecută, Continental anunţa că se aşteaptă în acest an la o stagnare a producţiei de automobile şi vehicule comerciale uşoare. Vânzările în 2025 ar urma să se situeze la 38 - 41 miliarde de euro, iar marja de profit la 6,5 - 7,5%, un nivel similar cu cel din 2024. Compania va continua reducerile de costuri pentru a sprijini marja sa de profit.

Noile taxe vamale impuse de SUA mărfurilor din Mexic şi Canada ar urma să afecteze rezultatele financiare ale companiei. Continental are fabrici în cele trei ţări şi are aproximativ 38.000 de angajaţi în America de Nord, care este a doua piaţă a companiei după Europa.

Continental se numără printre giganţii industriali germani care au fost afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente.

În februarie, Continental a anunțat că va trimite acasă 3.000 de persoane din divizia auto care lucrau pe posturi de R&D. Asta după ce, la final de 2023, grupul german lua în calcul separarea și vânzarea diviziei „user experience”. Continental a făcut mai multe restructurări în ultima perioadă pe fondul scăderii cererii și a profiturilor.

În România, Continental operează mai multe centre de producție și de dezvoltare, inclusiv o uzină Contitech deschisă în 2002, fiind a șaptea din țară a grupului german. „În locația din Timișoara, lucrăm preponderent cu cauciuc și cu aliaje de aluminiu. Avem două unități de producție unde fabricăm curele de transmisie și de distribuție pentru mașini și unde asamblăm țevi pentru sistemul de AC și pentru sistemul de servodirecție și control al șasiului”, se arată pe site-ul companiei.”

În 2024, compania avea peste 20.000 de angajați în cele peste șapte centre pe care le operează, inclusiv centrul de distribuție din Capitală.

Personalizate pentru tine