Renault vrea să transforme mașinile electrice în hibride. Cum este posibil

Sursǎ foto: Horse Powertrains

Renault vrea să transforme mașinile electrice în hibride. Cum este posibil

Cuprins Articol:

Horese, compania autonomă care dezvoltă motoare termice și trenuri de rulare specifice pentru Grupul Renault, a dezvăluit, în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, o nouă tehnologie care permite modificarea platformelor pentru automobile electrice în așa fel încât să poată adopta propulsii hibride.

Care este secretul noilor sisteme de propulsie Horse

Renault încearcă să devină mai flexibil în contextul fluctuațiilor tot mai dese în preferințele clienților de pe diverse piețe. Pe fondul scăderii interesului în mașinile 100% electrice, un fenomen observat mai ales în anumite țări europene, constructorii auto încearcă să devină mai reactivi, iar compania care dezvoltă motorizări termice (ICE) pentru Renault pare că oferă o soluție în acest sens.

Proiectul „Future Hybrid Concept” va permite hibridizarea platformelor de mașini electrice, iar primele mașini de serie care vor folosi tehnologia ar putea ajunge în producție cel mai devreme în 2028. Nu se știe, însă, în ce țări ar putea să fie comercializate și care ar fi prețurile.

„De peste un deceniu, se consideră că mașinile electrice pe baterii reprezintă singura cale viabilă pentru a ajunge la `net-zero` (n.r. pentru a reduce complet emisiile poluante din transportul auto), iar producătorii și-au făcut planurile de viitor în această direcție”, a explicat CEO-ul Horse, Matias Giannini. „Cu toate acestea, acum facem tranziția către o lume neutră din punct de vedere tehnologic, cu piețe diferite care aleg căi diferite pentru a-și reduce emisiile pe drumul către o mai mare sustenabilitate”.

Conceptul prezentat de Horse este compus dintr-un motor cu ardere internă, un motor electric și o transmisie. Acesta poate funcționa pe biocombustibili, dar și pe benzină clasică sau combustibili sintetici. Fiind o soluție modulară, acest pachet poate fi montat pe o platformă BEV (battery-electric vehicle / mașină electrică pe baterii) existentă și înlocuiește motorul electric de pe puntea față. De asemenea, sistemul poate fi folosit și pe mașinie ICE fără mari modificări, deoarece se conectează direct pe subansamblul din față.

Mașina nu devine, peste noapte, o benzinară clasică

În realitate, noua soluție Horse nu transformă o mașină electrică într-o benzinară de modă veche, deoarece motorul termic nu înlocuiește complet soluția electrică. În fapt, motorul cu ardere internă va funcționa pe post de range-extender. Este același concept folosit, de pildă, pe o versiune a Mazdei MX-30, care utilizează motorul termic rotativ pentru a încărca bateriile motorului electric.

Modulul include și un controller, un invertor, un convertor AC-DC, dar și un charger intern. Conform Horse, acesta poate încărca bateria principală la 800V.

Anual, Horse estimează că produce 5 milioane de motoare anual și, în viitor, ia în calcul dezvoltarea de platforme comune pentru a economisi bani. La nivel mondial, compania are 19.000 de angajați și 15 uzine, pe lângă centrele de R&D. În România, Horse operează fabrica de motoare și transmisii din cadrul platformei industriale Dacia Mioveni, dar și alte două centre de dezvoltare. Wall-Street.ro a vizitat recent uzina de lângă Pitești pentru a vedea locul de unde „se nasc” unele dintre motoarele de pe Logan, Sandero sau Duster.

Personalizate pentru tine