S-a deschis prima stație de încărcare pentru camioane electrice din România. Ce putere are

Sursǎ foto: Cristian Pistol / Facebook.com

S-a deschis prima stație de încărcare pentru camioane electrice din România. Ce putere are

Cuprins Articol:

Primul hub de mare putere din România pentru încărcarea autovehiculelor electrice s-a deschis pe A1, în zona localităţii Miercurea Sibiului, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, conform Agerpres.

Care este puterea noului „hub” de încărcare pentru camioane electrice

„S-a deschis astăzi primul hub de mare putere din România pentru încărcarea autovehiculelor electrice! Staţiile de încărcare pentru vehicule grele (HDV) de 400 kW, amplasate pe A1, în zona localităţii Miercurea Sibiului (km 288+810), sunt dotate cu 18 puncte de încărcare (câte 9 pe fiecare sens de mers)”, a scris Pistol, pe Facebook.

Acestora li se adaugă 16 puncte de încărcare pentru autoturisme electrice (câte 8 pe fiecare sens). Această staţie, cu o putere instalată de 10 MW, este mai performantă decât staţii similare din Germania (Aral Pulse Hamburg - Moorfelet care are 6 puncte şi 1,8 W) şi Olanda (Watthub, Geldermalsen, cu o capacitate de 3,6MW)", a transmis acesta.

Potrivit acestuia, energia electrică furnizată spaţiilor de servicii de la Miercurea Sibiului acoperă necesarul pentru iluminat, staţiile de distribuţie carburanţi, staţiile de reîncărcare vehicule uşoare electrice (EV) cu putere de 300 de kW fiecare, staţiile de reîncărcare vehicule grele electrice (HDV) cu putere de 400 de kW fiecare, staţiile de reîncărcare cu hidrogen (ce vor fi instalate în 2030).

Conform contractului de concesiune, staţiile de reîncărcare cu hidrogen vor fi instalate, în fiecare spaţiu de servicii, până la sfârşitul anului 2030 şi vor avea o capacitate de 700 bari, a menţionat directorul CNAIR.

Câte camioane electrice există în România

Companiile de logistică și transport din țara noastră au experimentat, în ultimii ani, și cu camioanele grele pe baterii, modele destinate transporturilor pe distanțe medii, dar și pentru curse de tip long haul.

Totuși, acestea nu au căpătat încă tracțiune față de rivalele comparabile cu motoare diesel, iar asta și din cauza lipsei stațiilor de încărcare de pe principalele rute de transport din țară. În mod normal, companiile care operează aceste camioane în prezent folosesc stațiile de încărcare proprii, instalate la hub-urile logistice pe care le utilizează, în lipsa stațiilor publice.

Luând ca exemplu Iveco S-eWay, acest camion folosește o arhitectură de 800v și este posibil fast-charging până la 350 kW, ceea ce se în posibilitatea încărcării bateriei până la 80% în 90 de minute.

Cu o eficiență de 96%, sistemul oferă 480 kW (645 cai putere în limbaj „clasic”) și 1.800 Nm. S-eWay 11,5 tone în varianta Rigid echipat cu 5-7 pachete de baterii. Cap tractorul clasic cântărește 4,2 tone cu 9 pachete de baterii, fiecare pachet cântărind 260 de kilograme.

Personalizate pentru tine