Chinezii de la Chery intră în România: Modelele Tiggo sunt mai puțin sensibile la lipsa programului Rabla

Sursǎ foto: Wall-Street.ro

Gallery Vezi Galeria (10)

Chinezii de la Chery intră în România: Modelele Tiggo sunt mai puțin sensibile la lipsa programului Rabla

Cuprins Articol:

Chery, al doilea cel mai mare producător chinez, și-a făcut debutul oficial pe piața din România cu SUV-urile Tiggo 7 și 8, urmând să pluseze cu alte două modele până la finele anului. Mașinile vor fi disponibile cu propulsie 100% termică, dar și cu motoare hibride și plug-in, iar Wall-Street.ro a aflat că vor urma și mașini electrice.

Cât vor costa noile Chery Tiggo 7 și Tiggo 8

Chery Tiggo 7

Trecând peste numele care pot crea confuzie, deoarece vorbim de o gamă întreagă de modele care au aceeași denumire, Chery propune pentru început două SUV-uri cel puțin competente, fiecare poziționat într-un segment cu magnet la public: vorbim de segmentul C al SUV-urilor, adică pe calapodul Daciei Duster, dar și de segmentul D, în cazul lui Tiggo 8.

Ulterior, Tiggo 4 va umple „golul” crossover-urilor compacte, iar Tiggo 9 va veni pentru a oferi o experiență mai premium pe nișa SUV-urilor mari. Alegerea primelor modele lansate în România a fost una naturală, conform lui Lucian Dumitrescu, Product Manager, Auto Italia Group, importatorul oficial al Chery în țară. Acesta a explicat că Tiggo 7 și Tiggo 8 sunt modele aflate deja în producție, deci livrările vor putea începe la scurt timp după evenimentul de lansare.

În schimb, celelalte modele încă nu se află în producție, astfel că livrările ar fi fost întârziate. Deja, în urmă cu aproape o lună, primul vapor cu mașini Chery destinate pieței din România a plecat din China, iar acest lot va ajunge în Europa săptămâna viitoare, a spus Dumitrescu.

În cadrul evenimentului de lansare din Capitală, Chery a confirmat prețurile pentru cele două SUV-uri, care oferă echipări atractive la niște prețuri ce, pentru început, sunt avantajoase. Spunem asta pentru că ne referim la ofertele de lansare, care nu vor ține la infinit. Cert este că Tiggo 8 deși are dimensiunile unui SUV de segment D, vine cu prețuri de segment C.

Tiggo 7 cu motoare termice va fi disponibil în trei nivele de echipare. Cel mai ieftin, Comfort, începe de la 27.990 de euro, în timp cce Luxury va fi 29.990 de euro, iar Unique AWD începe de la 34.990 de euro. Totodată, același model, dar cu propulsie hibridă, pornește de la 32.990 de euro pentru echiparea Luxury (preț special de lansare) și ajunge până la 37.990 de euro pentru echiparea Unique.

Trecând la Tggo 8, acesta este disponibil cu motor termic și un preț de pornire de 29.490 de euro (echipare Luxury), respectiv 35.250 de euro pentru varianta PHEV (echipare Unique), ambele cu tracțiune față.

Ce performanțe și echipări oferă SUV-urile Chery

În cazul lui Tiggo 7, versiunea hibridă oferă 279 cai putere, dintre care 143 cai putere de la agregatul termic și până la 204 cai putere de la partea electrică. Asta se traduce printr-o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde și un consum mixt de doar 6 litri/100 kilometri. Fără susținere hibridă, modelele pur-ICE au un motor de 147 cai putere și 275 Nm, cu consumuri între 7 și 7,8 litri/100 kilometri, accelerația 0-100 kilometri pentru acestea fiind de 9,4 - 10,3 secunde în funcție de echipare.

În mod similar, Tiggo 8 va avea o variantă cu 147 cai putere dintr-un motor de 1,5 litri (tracțiune față), respectiv cea PHEV cu 279 cai putere, menținându-se elementul termic de 1.500 cmc.

SUV-ul Chery Tiggo 7 are o lungime de 4,5 metri și o lățime de 1,84 metri. Acesta poate fi comandat cu o trapă panoramică cu o suprafață de 1,1 mp. Mai mare, Chery Tiggo 8 măsoară 4,72 metri în lungime și 1,86 metri în lățime. Pe partea de tehnologie, aceste modele oferă un instrumentar de bord digital pe un ecran de 10,25 inchi, respectiv un ecran central de infotainment de 15,6 inchi (2.5k Ultra-HD), dar și HUD.

Lucian Dumitrescu ne-a transmis că parteneriatul cu Chery a venit după o analiză a pieței, grupul cunoscut mai degrabă pentru mărcile italiene pe care le importă vrând să fie la rândul său în primul val al intrării brandurilor chinezești în România. „Am vrut să atragem o marcă ce se pliază pe pe experiența noastră de a comercializa produse mass-market”, a declarat acesta.

Reprezentantul Auto Italia a declarat că există un nivel de interes pentru aceste modele, comenzile fiind deschise pentru ambele. „Vom demara imediat partea de pre-sale, pentru că în momentul de față în țară sunt circa 30 de mașini, iar până la finele lunii vor mai ajunge încă cel puțin 100, parte a acelui prim transport”, a declarat Dumitrescut, care nu a oferit un număr exact de comenzi la acest moment.

Chery Tiggo 8

Acesta nu a vrut să ofere nici o țintă de vânzări pentru anul viitor, deși s-au făcut analize în aceasta direcție, dar a explicat că timpii de livrare ar putea ajunge și la trei luni de zile, deoarece mașinile trebuie comandate, apoi produse în China și apoi aduse pe vapor până la un port european.

Vorbind despre noile măsuri fiscale anunțate de Guvern și cu aplicare de la 1 august, Dumitrescu a spus că prețurile anunțate includ noul nivel de TVA pentru automobile, modificările la cadrul economic dând bătăi de cap importatorului, care-și realizase o altă grilă de prețuri anterior anunțării măsurilor. „A trebuit să reluăm, practic, toate calculele de la zero, ceea ce ne-a dat un pic peste cap, dar am reușit să venim cu niște prețuri competitive la timp pentru lansare”, a spus acesta.

Referitor la suspendarea programului Rabla, Product Manager-ul Auto Italia Group susține că „produsele Tiggo sunt mai puțin sensibile la programul Rabla”, referindu-se la faptul că, pentru mașinile fără sistem hibrid susținerea de la stat era de doar 2.000 de euro. În schimb, suspendarea programului va lovi mai mult în cazul variante PHEV, unde vorbeam anterior de un ecotichet de 3.000 de euro.

„Pentru mașinile pe benzină, sumele sunt mai ușor de suportat și de acoperit decât în cazul unei versiuni full-electrice, unde cei 7.400 de euro sunt foarte dificil de acoperit de către oricine”, a spus Dumitrescu. Chiar și așa, Chery se va extinde și cu un EV în România, dar asta abia în viitor.

„Pe lângă ce am anunțat acum, vor mai veni încă două modele, dar detaliile le vom face publice din 2026. DIntre aceste două modele, unul va fi pur electric”, a spus reprezentantul. Acesta a confirmat că, până la finele lui 2025, rețeaua de dealeri Chery va atinge 22 de locații la nivel național, iar ea va crește la 35 de locații până la finalul anului următor.

Vorbind despre mașini, Dumitrescu susține că modelele Tiggo oferă „unul dintre cele mai bune raporturi caitate-preț de pe piață”, referindu-se pe de-o parte la tehnologia de pe aceste mașini, dar și la autonomie și performanțe. Modelele PHEV (Super Hybrid, cum le numește Chery) au o autonomie de până la 1.200 de kilometri combinat, cu un autonomie în modul EV de circa 20 de kilometri cu o baterie de 18 kWH și un rezervor de 60 de litri de benzină.

Personalizate pentru tine