13 Martie 2008

Finalizarea contractului de vanzare a Automobile Craiova a fost amanata

AVAS va cere miercuri Guvernului ca termenul limita pentru finalizarea contractului de vanzare-cumparare a actiunilor detinute de stat la Automobile Craiova sa fie 21 martie, dupa ce, initial, oficialii AVAS stabilisera ca termenul sa fie 21 aprilie.

Surse oficiale declarasera marti seara pentru NewsIn ca termenul limita pentru finalizarea contractului de vanzare-cumparare a societatii Automobile Craiova a fost stabilit de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) pentru 21 aprilie 2008. Data prevazuta initial pentru finalizarea contractului de vanzare-cumparare era 14 martie 2008.

Ulterior, oficialii AVAS au stabilit ca termenul sa fie decalat doar cu o saptamana, fiind stabilit pentru 21 martie.

Autoritatea va prezenta in sedinta de miercuri a Guvernului o nota prin care va cere acordul Executivului pentru decalarea acestei date.

Potrivit acelorasi surse, hotararea a fost luata pentru ca decizia Comisiei Europene, referitoare la ajutorul de stat acordat in cazul privatizarii Automobile Craiova, a fost emisa in 27 februarie, iar partile considera ca pana in data de 14 martie nu vor indeplini celelalte conditii prevazute in contractul de vanzare-cumparare.

Comisia Europeana a anuntat, la sfarsitul lunii februarie, ca Automobile Craiova a beneficiat de un ajutor de stat ilegal in procesul de privatizare si a cerut Guvernului Romaniei sa recupereze 27 milioane euro de la intreprinderea craioveana, valoarea estimata a prejudiciului suferit de statul roman.

Comisia Europeana si-a finalizat investigatia aprofundata privind privatizarea Automobile Craiova, efectuata in temeiul normelor privind ajutoarele de stat, prevazute de Tratatul de aderare. In urma investigatiei deschise in octombrie 2007, s-a constatat ca Romania a impus o serie de conditii referitoare la vanzare, care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de productie si ocupare a fortei de munca, acceptand in schimb un pret de vanzare mai mic.

Realizarea unui nivel mai ridicat de productie si de ocupare a fortei de munca pentru Automobile Craiova prin vanzarea conditionata, si obtinerea, in schimb, a unor venituri mai mici din privatizare de catre statul roman reprezinta ajutor de stat, potrivit expertilor Comisiei.

Pentru a evita ca intreprinderile sa beneficieze de avantaje neloiale fata de concurenti, nu se pot acorda ajutoare decat in conditii stricte. In cazul acestei privatizari nu se aplica niciuna dintre conditiile respective si, prin urmare, ajutorul este incompatibil cu normele UE, a precizat Bruxelles-ul.



Citeste si